Gostujući u emisiji Prvog programa HR-a A sada Vlada ministar prometa, pomorstva i infrastrukture Oleg Butković izjavio je da je u njegovu resoru mnogo problema, a najviše u dijelu koji se odnosi na ceste i željeznice.
U sektoru prometa ove godine stiže na naplatu 1,1 milijarda eura, a do 2020. čak 5,5 milijardi eura, i to najviše u sektoru cesta.
Velikih otpuštanja neće biti
"Snažno restrukturiranje u svim cestarskim tvrtkama i željeznici bit će naš prioritet", kazao je. Tvrdi da velikih otpuštanja neće biti, a danas će na sjednici Vlade saznati imena zamjenika i pomoćnika za koje je ustvrdio da su izabrani po kriteriju stručnosti.
Prvi potez koji je učinio u svojem mandatu je upućivanje zahtjeva Vladi da se zračna luka Pleso preimenuje kako bi ponijela ime prvog hrvatskog predsjednika dr. Franje Tuđmana. Samim radovima u zračnoj luci je zadovoljan.
U tijeku analiza studija
Kada je u pitanju uvođenje vinjeta, rekao je će se konačna odluka o uvođenju donijeti nakon pregledavanja studija koje trebaju pokazati hoće li se uvesti takav način naplate. Sam ministar se zauzima za njega jer smatra da bi povećao iskoristivost autocesta.
"Vinjete su dobro rješenje", rekao je ministar.
Kako je Butković i ranije govorio u uvođenju vinjeta, u medijima je objavljeno da bi prema izračunu pofesora desetodnevna koštala 113 kuna, mjesečna 377 kuna, a godišnja vinjeta 1.132 kune.
Monetizacija autocesta isključena
O monetizaciji nema govora, a želju mirovinskih fondova da uđu u autoceste, kaže, tek treba razmotriti. Naglasio je da će se boriti da se dionica autoceste od Rijeke do Žute Lokve financira preko Europske komisije, a za to je potrebno pripremiti kvalitetan projekt jer je ta dionica važna ne samo za Hrvatsku, već i kao dio jadransko-jonske autoceste.
Na pitanje kako namjerava unaprijediti poslovanje Hrvatskih željeznica, upozorio je da opadaju broj putnika i količina tereta prevezenog željeznicom, ali i da će veliki infrastrukturni projekti biti uglavnom u željeznici. Naglasio je i da ova vlada neće zaustavljati razvojne projekte prethodne vlade.
"Projekti su budućnost željeznice, a nizinska pruga prema Rijeci treba biti prioritet kako bi se moglo što bolje konkurirati slovenskoj luci Kopar. Problem predstavlja subvencioniranje koje umjesto da pada i dalje raste. To je očit znak da je potrebno snažno restrukturiranje. Odnos između uprava je jako loš, naglašava, pa se čak razmišlja o stvaranju holding", kazao je Butković.
Tri ključna prioriteta
Ministar je potvrdio da se od Pelješkog mosta ne odustaje. Apliciralo se za novac iz Unijinih fondova, a ako sve bude išlo prema planu, radovi bi mogli započeti početkom 2017. godine.
Prema onome što je Butković izjavio u emisiji Hrvatskoj radija, izvore financiranja za sve veće projekte pokušat će se naći u fondovima EU-a.
Kao tri ključna prioriteta u rješavanju problema, u razgovoru za HRT ministar Butković naveo je rješavanje problema dugova u cestovnom prometu, restrukturiranje željeznica i ostvarivanje velikih projekata poput Pelješkog mosta.