ČEKA LI I NAS OVO? /

Trgovine odlaze u povijest, pustoš prijeti gradovima

Image
Foto: PIXSELL/Ilustracija, Goran Ferbezar

Njemački trgovci su zadovoljni prometom za ove blagdane. Po svemu sudeći, potrošit će se i više od 86,7 milijardi eura u posljednja dva mjeseca.

1.1.2016.
18:12
PIXSELL/Ilustracija, Goran Ferbezar
VOYO logo

Osobito u ovim blagdanskim danima, internetska trgovina bilježi nove rekorde. Iako će konačna računica biti poznata tek početkom veljače, njemački trgovci su i više nego zadovoljni ovim Božićem. Za ovaj tradicionalni blagdanski vrhunac poslovne godine od studenog do prosinca je udruga HDE (Handelsverband Deutschland) računala sa rastom od 2% u odnosu na prošlu godinu i ukupan volumen od 86,7 milijardi eura koliko će se potrošiti na poklone i pripremu za blagdane. Trgovina još traje jer su mnogi "pod borom" dobili tek omotnicu sa novčanicama koje će tek potrošiti ovih dana - i po svemu sudeći, prognoza će biti i premašena, piše Deutsche Welle.

Zatrpani narudžbama

Od tog iznosa je već oko 11 milijardi eura u ovim danima potrošeno u internetskim trgovinama. Zbog navale su u nekima od njih već u prvoj polovici prosinca prestali jamčiti da će roba biti isporučena prije Božića. S druge strane, osobito u malenim i srednjim trgovinama čak i u ovim blagdanskim danima nije bilo mnogo razloga za radost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nestat bi moglo 50 tisuća trgovina

Jer dok udruga HDE bilježi rast ukupnog prometa, isto tako upozorava kako bi već u najskorije vrijeme mnoštvo trgovina u središtima gradova moglo zauvijek zatvoriti svoja vrata: "Prije svega male i obiteljske trgovine su izložene sve većem pritisku. Do 2020. bi zbog ove strukturne promjene moglo u Njemačkoj nestati i do 50 tisuća trgovina", procjenjuje Stefan Genth, poslovođa Udruge trgovaca HDE u razgovoru za list Ruhr Nachrichten.

Središta gradova gube na atraktivnosti

To je već ozbiljan problem o kojem se govori i u Udruzi njemačkih gradova i općina. Njen čelnik, Gerd Landsberg upozorava kako "prazni izlozi u središtima naših gradova vode u spiralu u kojoj sve postaje još gore, a središta naših gradova gube na atraktivnosti". Spirala o kojoj govori je jasna: pored trgovine koja je oblijepljena papirom i na kojoj piše "iznajmljuje se" nikad neće otvoriti nekakva ekskluzivna trgovina, nego će prije biti da će morati zatvoriti i slijedeća. Jer čitava ulica dobiva ugođaj propasti gdje više niti kupci ne zalaze.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Njemačkoj je osobito kritično u gradovima u pokrajinama na istoku zemlje. Tamo se zapravo poklopilo više trendova: osim sve češće kupovine preko interneta u tim pokrajinama je i sve manje stanovnika u tamošnjim gradovima, piše Deutsche Welle.

Postavlja se pitanje, čeka li i Hrvatsku nešto slično?

Trgovački se lanci vraćaju u kvartove i spuštaju cijene

Image

Trgovački se lanci vraćaju u kvartove i spuštaju cijene

Image

Trgovački se lanci vraćaju u kvartove i spuštaju cijene

Kakva budućnost čeka kvartovske dućane?

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
NAKON OSAM GODINA: /

Marks&Spencer zatvara sve trgovine i odlazi iz Hrvatske

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo