Organizacija Best Buy Award, u suradnji sa strateškim partnerom Centrom za istraživanje tržišta GfK i konzultantskom kućom PWC (PricewaterhouseCoopers), provela je u rujnu 2010. godine posebno istraživanje vezano uz potrošnju tzv. private label proizvoda, privatnih robnih marki. Do dolaska recesije, zastupljenost privatnih robnih marki u hrvatskoj košarici bila je zanemariva, dok istovremeno u nekim razvijenim zemljama EU potrošnja private label trgovačkih marki u nekim kategorijama prelazi i preko 40 posto ukupne potrošnje. Prema spomenutom istraživanju proizlazi da sada u Hrvatskoj već 66,6 posto hrvatskih građana kupuje privatne marke trgovačkih centara. Najveći postotak ispitanika (41,8 posto) kupuje privatne marke zbog povoljnije (niže) cijene, a čak 36,4 posto navodi dobar odnos kvalitete i cijene kao razlog kupnje. Zanimljivo je i da 53,1 posto ispitanika smatra kako im privatne marke trgovačkih lanaca nude jednaku kvalitetu kao i druge marke proizvoda, a 10,3 posto čak navodi da im privatne marke nude višu kvalitetu od drugih marki. Na pitanje "Kako se prema vašem mišljenju osjećaju ljudi koji kupuju privatne marke trgovačkih lanaca – ugodno ili neugodno?", 37,3 posto odgovara da se osjeća ugodno, 34,9 posto navodi da im je svejedno (niti ugodno niti neugodno); 7,5 posto navodi da se osjeća neugodno, a 20,3 posto navode da ne znaju, odnosno da nisu razmišljali o tome.
Istraživanje je provedeno u rujnu na reprezentativnom uzorku od 800 ispitanika.
Prethodni članci:
arti-201010260109006 arti-201010120326006 arti-201010240223006