Ispred Hrvatske, koja se nalazi na 3. mjestu unutar kategorije Srednje i Istočne Europe, nalaze se Češka i Bugarska, piše SeeBiz.
Očekivano, SAD među svim svjetskim državama imaju najmoćniji brend, a analitičari kažu da prvo mjesto mogu zahvaliti izboru Baracka Obame za predsjednika. Kanada se uspela na drugo mjesto, zahvaljujući jačanju različitih industrija i raznovrsnoj turističkoj ponudi.
Rangiranje se inače provodi već pet godina, a lani je prvi put na ljestvicu 10 najvrjednijih brendova dospjela i Njemačka.
Ideje da bi i državama trebalo izmjeriti snagu brenda agencija FutureBrand dosjetila se promatrajući kako najmoćniji korporativni brendovi poput Nikea, Sonyja i IBM-a profitiraju zahvaljujući raznoraznim rang-listama koje ih svrstavaju na vrh najmoćnijih brendova, piše SeeBiz.
U FutureBrandu kažu da je njihova ljestvica osmišljena kako bi pomogla brendiranim zemljama da bolje promoviraju svoju ekonomsku vrijednost, proizvode koje izvoze, ali i da privlače investicije, turiste i talente svih vrsta. Nije zanemarivo ni to što zahvaljujući mjerama vrijednosti svojeg brenda mogu i razbiti stereotipe koji o njima vladaju u svijetu, te prezentirati svoje komparativne prednosti.
U istraživanju se ne mjere samo gospodarski pokazatelji, već sportski i kulturni uspjesi pojedinih zemalja. Pokazalo sebkako su upravo sportaši, glumci i pjevači među najboljim promotorima svoje zemlje, te da oni od domovina stvaraju robne marke.
No, kritičari su našli zamjerke u ovom rangiranju, pa tvrde da se u obzir mogu uzeti samo države stabilnih ekonomskih pokazatelja i da politička vlast u njoj mora biti stabilna. U FutureBrandu analizirali su 102 države i tvrde da bi to među ostalim moralo pomoći definiraju kako ih vlastiti građani, a kako svijet doživljava, osigurti im socijalnu, političku i ekonomsku potporu, pomoći im da shvate kako je zbilja, a što su zapravo izmaštali sami o sebi.