Dosjetili se kako izbjeći plaćanje carine za automobile

Budući da su u nekim zemljama uvozne carine za automobile jako visoke, proizvođači su se dosjetili kako tomu doskočiti. Prije izvoza, oni auto rastave, pa ga tek u zemlji uvoznici ponovno sastave.

29.11.2012.
8:17
VOYO logo

Kamion za kamionom stiže i prolazi kroz ulazna vrata logističkog centra tvrtke Bremer Lagerhausgesellschaft (BLG). I do 300 vozila na dan. Portir koji kontrolira teretni list objašnjava vozačima koji se ne snalaze najbolje na terenu velikom 240.000 četvornih metara, kako doći do mjesta za istovar. A pred rampom već čeka novi kamion. Ova su vozila natovarena isključivo dijelovima za automobile: presvlake za sjedala, haube, vijci, šasije, farovi...

"Više od tisuću pojedinih dijelova čini jedan automobil", objašnjava Matthias Klawitter. On je u njemačkoj tvrtki Bremer Lagerhausgesellschaft 12 godina zaposlen kao ekonomist i u međuvremenu je postao voditelj njezinog logističkog centra. Tu Daimler AG pakira dijelove vozila, kako bi oni potom u inozemstvu mogli biti sastavljeni u konačni proizvod.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Visoke carine

Kakve prednosti nudi ovaj posebni oblik izvoza? Klawitter objašnjava za Deutsche Welle: "U nekim su zemljama, i to nije nikakva tajna, uvozne carine za gotova vozila vrlo visoke. Tu se naravno isplati uvoziti uz pomoć CKD-strategije dostave."

Uvozne carine za gotova vozila u nekim zemljama iznose i do 300 posto. Za uvezene dijelove vrijede puno niže carine. I tako se u svakom slučaju isplati nešto veći logistički napor, koji ulažu u halama tvrtke Bremer Lagerhausgesellschaft. Uz to je cijena rada u zemljama u kojima se automobili sastavljaju niža nego u Njemačkoj.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po točnim uputama

BLG u svom logističkom centru zapošljava 900 radnika. Između 20 i 30 posto su tzv. "posuđeni radnici". Radi se u dvije do tri smjene. Na proizvodnju osobnih vozila velik utjecaj imaju promjene na tržištu. Pa tako i na prihode od CKD aktivnosti.

Godišnje kroz logistički centar u Bremenu prođu kompletni dijelovi za 20.000 automobila. Tamo ih se još jednom provjeri zbog mogućih oštećenja, pripremi ih se za dugi prekomorski transport, pakira u kontejnere i šalje na put - u Indiju, Egipat, Vijetnam, Tajland, Maleziju, Indoneziju.

"Točno je propisano gdje roba u paketu mora biti pozicionirana", kaže Klawitter.

Svakog tjedna 800 kontejnera

Za Daimler AG svakog tjedna BML pakira 800 kontejnera. I do 99 posto tog tereta će na brodove biti utovareno u Bremerhavenu. Od najmanjeg vijka do motorne haube, sve mora u točno određenom vremenskom terminu biti dopremljeno u postrojenje za montažu u inozemstvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U bliskoj budućnosti, u nekom gradu na drugom kraju svijeta, ovi dijelovi iz ovih skladišta će biti montirani u novo vozilo.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo