Njemački željeznički promet u subotu se postupno vraća u
uobičajeno stanje nakon što su strojovođe odlučili prekinuti
gotovo jednotjedni štrajk, najdulji u povijesti državne
željeznice Deutsche Bahna.
Razmirice oko plaća i pregovaračkih prava, zbog kojih je štrajk
pokrenut, još uvijek su neriješene. Njemački sindikat strojovođa
GDL i dalje ne pristaje na vladin poziv na posredovanje, zbog
čega se javlja bojazan da bi do zastoja željezničkog prometa
moglo doći ponovno.
GDL, koji predstavlja 20.000 strojovođa, je prošle nedjelje
pozvao na sedmodnevni štrajk zbog spora s Deutsche Bahnom oko
plaća i pregovaračkih prava. Traži se povećanje plaća za 5 posto
i smanjenje radnog tjedna s 39 na 37 sati. Sindikalisti traže i
pravo da pregovaraju u ime drugih zaposlenika željeznica.
Deutsche Bahn, koji ima 200.000 zaposlenika, ponudio je
strojovođama 4,7 posto rasta plaća kao i jednokratnu isplatu od
1000 eura, ali odbija dopustiti da GDL pregovara o plaći i za
nestrojovođe što je ključni zahtjev koji je sindikat ponovio u
petak.
Deutsche Bahn preveze u prosjeku 5,5 milijuna putnika na dan i
oko petine teretnog prometa odnosno više od 620.000 tona na
dan.
Ekonomisti procjenjuju da bi prekid željezničkog prometa koji je
počeo u ponedjeljak mogao rezultirati smanjenjem ekonomskog rasta
u drugom kvartalu za 0,1 posto, što će najveću europsku ekonomiju
stajati oko 750 milijuna eura.
Razmirice oko plaća i pregovaračkih prava, zbog kojih je štrajk pokrenut, još uvijek su neriješene