Nielsen: Mobilni tsunami i dalje raste

Po prvi put podatkovni promet preko mobilnog interneta nadmašio je promet preko weba, pokazalo je istraživanje tržišta tvrtke Nielsen.

21.6.2011.
13:40
VOYO logo

Mobilni internet i dalje raste nevjerojatnom brzinom. Prema Nielsenovom istraživanju, koje je obuhvatilo 65.000 telefonskih linija i vlasnika pametnih telefona (smartphones) – posebice iPhonea i Android uređaja – oni danas troše više podataka po korisniku nego ikad ranije.

Naime, prosječni vlasnik takvog telefona u Sjedinjenim Državama koristi 89 posto više podatkovnog prometa svakog mjeseca nego godinu ranije – od 230 megabajta (MB) u prvom kvartalu 2010. do 435 MB u prvom kvartalu 2011. godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad se pogleda distribucija potrošnje podatkovnog prometa, rezultati su još šokantniji. Naime, prosječna mjesečna potrošnja među 10 posto najvećih potrošača porasla je 109 posto u proteklih 12 mjeseci, a mjesečna potrošnja među 1 posto najvećih potrošača porasla je za nevjerojatnih 155 posto – od 1,8 GB u prvom kvartalu 2010. do preko 4 GB u prvom kvartalu 2011. godine

Ovaj rast podatkovnog prometa potaknut je sve većim korištenjem operativnih sustava kao što su Appleov iOS i Googleov Android. Korisnici iPhonea u prosjeku troše 582 MB, a korisnici Androida 492 MB mjesečno. Također se i potrošnja korisnika Windows 7 udvostručila u protekla dva kvartala, možda najviše zahvaljujući rastu dostupnih aplikacija za ovu platformu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rastom podatkovnog prometa sve više pada njegova cijena. U proteklih godinu dana cijena koju je korisnik pametnog mobitela plaćao po jedinici podataka pala je gotovo 50 posto, s 14 centi na 8 centi po megabajtu.

U Nielsenu smatraju da će "podatkovni tsunami" u mobilnom internetu i dalje nastaviti rasti kako sve više korisnika mobitela bude prelazilo na pametne telefone (smartphones).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Dosje jarak
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo
Još iz rubrike