Aviomehaničari Croatia Airlinesa dogovorili su
se s upravom i zasad jedini potpisali skromnija prava u novom
kolektivnom ugovoru.
"Odrekli smo se nekih stvari, nisu to neke prevelike, ali zbog
daljnjeg razvoja našeg sektora odlučili smo se da je ipak
pametnije pristati na ovo što nam kompanija nudi", kazao je
Antonio Čoljak iz Samostalnog sindikata
aviomehaničara.
To tek treba potpisati još pet sindikata, jer kompanija na
plaćama i pravima želi uštedjeti 17 milijuna kuna. I kabinsko
osoblje priopćenjem je potvrdilo da će na to pristati.
Iako su stujardese u mučnim pregovorima ranije iz neobjašnjenih
razloga tražile i da im se plati po 1.000 kuna za svaki let
zrakoplovom Dash.
"To je taj famozni dodatak za stres i strah za letrenje na
zrakoplovu Q400, zatim drugi zahtjev je bio da se na zrakoplovu
bukira dva sjedala kako bi za vrijeme leta kabinska posada mogla
koristit stanku za ručak", pojasnio je član Uprave Croatia
Airlinesa Zlatko Širac.
Uprava je to glatko odbila. Iako im namjeravaju primanja srezati
između 10 i 20 posto, podsjećaju da piloti u prosjeku zarade oko
22 tisuće, a stujardese više od 9.000 kuna na mjesec. No, piloti
na to ne pristaju, baš kao ni na manje otpremnine ili smanjenje
slobodnih dana sa 116 na 106 na godinu.
"Piloti ne mogu pristati ni na kakvo smanjenje zato što im se
prava nisu povećavala od 2007. godine, a 2008. im je skinuto još
5 posto koje su uzete svim zaposlenicima u svim državnim tvrtkama
i to im nije vraćeno", naglasio je odvjetnik Sindikata pilota,
Albin Hotić.
Croatia Airlines 2012. je imala 485 milijuna kuna gubitka. 900
milijuna kuna duga država je lani pretvorila u vlasnički udio.
Natezanja oko kolektivnih ugovora tek su dio programa
restrukturiranja, koji predviđa rezanje troškova za 72 milijuna
kuna.
"Borimo za očuvanje Croatie Airlinesa, vjerujem da je svim
zaposlenicima u interesu da imaju tvrtku u kojoj će nastaviti
raditi, stoga se materijalna prava moraju smanjit", istaknuo je
ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić.
Možda ne baš svi jer da kompanija opstane, predviđa se i
otpuštanje 200 od 1.000 zaposlenika u iduće dvije godine.
Smiruju se tenzije oko kolektivnog pregovaranja u državnom Croatia Airlinesu. Nakon što su skromnija prava potpisali aviomehaničari, kabinsko osoblje najavilo je da odustaje od svojih zahtjeva, među kojima je bio i onaj o 1.000 kuna naknade za svaki let na zrakoplovu tipa Dash. Piloti i dalje ne pristaju na rezanje plaće od 22 tisuće kuna i 116 slobodnih dana godišnje.