Posjetite li stranicu Forbes.com i pročitate li ovaj članak primijetit ćete da u potpisu stoji "By Narrative Science", drugim riječima umjetna inteligencija. Radi se o skupu algoritama koji na unos podataka reagiraju tako da od njih kreiraju rečenice.
Ono što je započelo kao eksperiment na sveučilištu Northwestern tijekom kojeg su novinari i inženjeri radili zajedno, preraslo je u spoj novinarstva i tehnologije koji, kako prenosi Guardian, neće osvojiti mnogo Pulitzerovih nagrada, međutim program je toliko usavršen da je gotovo nemoguće prepoznati je li autor teksta stroj ili živa osoba.
Iako se radi o posve novom izumu, tvrtka koja stoji iza ovog algoritma razvija ga već dugi niz godina, a redakcije diljem svijeta još su uvijek skeptične prema proizvodu.
Primjerice, New York Times u prvom kvartalu tekuće godine bilježi značajni pad prihoda. Ironija je u tome što svjetski poznati novinski brendovi kao što su Washington post, USA Today i spomenuti NYT grcaju u problemima, a o istima na Forbes.com izvještava umjetna inteligencija.
Zabrinutost zbog budućnosti tiskanih izdanja tolika je da mnogi novinarski profesionalci danas govore o "nadolazećoj apokalipsi" za novinsku industriju u cjelini, ali i za mnoge novinske brendove srednje veličine.
Zatvaranje novina (od kojih Vjesnik u Hrvatskoj u tom kontekstu nije iznimka), stečajevi i štrajkovi postali su svakidašnjica u Sjedinjenim Državama tijekom posljednih pet godina. Prema istraživanju koje je proveo Pew Research Center, za svaki američki dolar uložen u oglašavanje na internetu, njih čak sedam se povlači iz tiskanih izdanja.
Prethodni članci: arti-201203090215006 arti-201203140260006 arti-201111280130006 arti-201111020473006 arti-201112080231006