Mobilne aplikacije krše vašu privatnost, tvrdi WSJ

Wall Street Journal izašao je s prilično zanimljivom pričom.

20.12.2010.
12:48
VOYO logo

Zanimljivo je i to da su aplikacije za iPhone u ovom ispitivanju prošle gore od Android aplikacija.

Vrst podataka koje prenose ovi telefoni su jedinstveni identifikacijski brojevi (ID), zemljopisna lokacija itd.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako piše Business Insider, ovo i nije baš neko veliko otkriće kakvo se čini.

Prje svega, u priči iz WSJ nije jasno kada se podaci šalju natrag autoru aplikacije ili se šalju prema trećoj strani, npr, oglasnoj mreži ili tvrtci za analitiku jer je to značajna razlika.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Oglasne mreže i softver za analizu uzimaju anonimne podatke i koriste ih za ciljano oglašavanje ili kako bi pronašli na koji način korisnici koristite svoj uređaj.

Ciljano oglašavanje i analitički softver online su već 15 godina i ne čini se da su ikoga dosada ozlijedili. U slučaju analitike, oni pružaju vrlo vrijedne usluge jer pomažu web stranicama i aplikacijama da rade bolje. I naravno, bez online oglašavanja mnoge stranice i aplikacije koje volimo ne bi više mogle postojati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

WSJ tvrdi da za razliku od web-a, gdje vi možete ručno isključiti takozvane "kolačiće" (cookies) u svom web pregledniku (browser), na aplikacijama ne postoji način da isključite takav prijenos podataka. Međutim, u postavkama iPhonea ipak možemo ograničiti koje aplikacije neće smjeti slati podatke o zemljopisnoj lokaciji.

U WSJ očito ne uzimaju u obzir, što je vrlo zanimljivo kako primjećuje Business Insider, činjenicu da tvrtke koje se bave mobilnim oglašavanjem uzimaju jedinstveni identifikacijski broj (ID) kako bi mogle ciljano oglašavati, a on pak ne može poput cookiesa biti obrisan ili isključen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

No, je li to tako velika stvar kako piše WSJ?

Samo jedan mali postotak web korisnika isključuje cookiese kada pretražuje internet, a jedinstveni ID nekog uređaja nije baš ista stvar što i identitet vlasnika uređaja. Mnogi ljudi koriste više mobilnih telefona ili ih nakon nekog vremena jednostavno promijene.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukratko, za Business Insider čini se da priča iz Wall Street Journala o kršenju privatnosti na mobitelima ne drži vodu, odnosno da je malo prenapuhana. Što vi mislite? Je li naša privatnost manje ili više ugrožena na mobitelima ili na računalima dok surfamo internetom?

Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo