Zadnji dan kolovoza aerodromi u Dubrovniku i Splitu zaključili su s povijesnim rekordima. Ovog je mjeseca njima prošlo ukupno 712 tisuća putnika, a rast bilježi i zagrebačka zračna luka.
Koliko se dobri turistički pokazatelji odražavaju na ukupan rezultat sezone, pitali smo ministra DarkaLorencina koji je gostovao u emisiji RTL Danas.
Kraj je kolovoza i špice sezone - kako ste vi zadovoljni sezonom i hoće li dobri kolovoz nadomjestio nešto lošiji srpanj na sjevernom Jadranu?
Hoće, i to u velikoj mjeri i konsolidirat će brojke ne samo na sjeveru, nego na čitavom Jadranu, sukladno najavama da će se oni turisti koji uobičajeno dolaze u Hrvatsku da će doći malo kasnije zbog određenih razmještaja praznika itd. Kolovoz je protekao u okviru očekivanog i idu dobre najave za rujan. Sve se kreće u okviru predviđenih prognoza i najava, osim srpnja koji je protekao tako kao je protekao.
Ova je sezona bila specifična, obilježilo ju je loše vrijeme, opet famozna srpanjska rupa, ali i jak rast avioturizma - koje pouke od ove sezone možete primijeniti u idućoj?
Ja tvrdim, i to sam i lani govorio, da će svaka naredna turistička godina biti sve teža i sve izazovnija i obzirom na vrlo rastući sektor ne samo u Europi nego i u svijetu, da će jako puno zemlja provoditi još jače mjere. Počevši od lipnja mi smo poduzeli još jako puno koraka, pripremamo se i sljedeći tjedan idemo s novim modelima oglašavanja koji će imati za svoj konačni cilj eliminirati nepoželjne tzv. rupe kako bismo s ovim resursima kojima raspolažemo i s još jačom sinergijom u suradnji s destinacijama i s lokalnim i regionalnim razinama što kvalitetnije dočekali 2015. godinu.
Sutra počinje akcija Hrvatska 365, vaš plan da ojačate i produljite posezonu. Kako ćete, primjerice, jednog Francuza potaknuti da u siječnju dođe u Dubrovnik?
Program 365 nadovezuje se na sve standardne aktivnosti koje se
provode za promidžbu posezone i predsezone 2015., isto tako i
posezona 2015. godine. Radi se o jednom vrlo specifičnom programu
gdje idemo fokusirano upravo sa destinacijama. 22 destinacije su
izrazile želju za dva tržišta, idu sa dva ključna proizvoda i idu
zajedno u sprezi sa privatnim sekstorom promovirati i nastojati
privući željena tržišta u točno određenom vremenu kad turisti
inače nisu dolazili u ta područja. To je jedan dugoročni program
koji će na različitim destinacijama davati različite rezultate i
ovisno o proizvodu koji su na tim destinacijama, i o
predispozicijama, kapacitetima i svemu ostalome različiti će biti
rezultati. Nekim destinacijama će trebati koja godina više, neki
će moći relativno brzo doći do rezultata. U biti jedan
kvalitativan program od kojeg jako puno očekujemo.
Cijelo ljeto smo vas viđali na obali, radili ste. Kad
ćete na godišnji i kamo?
Kriva percepcija. Sad tek počinje nova sezona 2015. tako da, ono
što je bilo - bilo je. Percepcija je da mi tijekom ljeta najviše
moramo raditi. Mi jesmo već počeli u lipnju i srpnju i sad
tijekom kolovoza pripremali smo se za 2015., a sad počinju snažne
aktivnosti po pitanju 2015., od 10. mjeseca počinju sajmovi, tako
da... U turizmu smo pa možemo uzeti da smo 365 dana na godišnjem
ako se bavimo turizmom.