Izložba prati autorov rad od samog početka (fotografska serija Glave, 1960.), pokazuje izbor iz serija kolaža nastalih šezdesetih godina te nekoliko važnih primjera iz eksperimentalnog filmskog opusa (S, 1966.; T, 1969.; Glenn Miller 1, 1977.; Dead Man Walking, 2002.).
Osim ovih radova, na izložbi istaknuto mjesto zauzimaju primjeri Gotovčevog djelovanja u medijima, prvenstveno u Studentskom listu i Poletu krajem sedamdesetih i početkom osamdesetih godina.
On je bio prvi umjetnik kod nas koji je svjesno upotrebljavao masovne medije za (auto)promociju i prezentaciju umjetničkih ideja.
Još je jedan važan aspekt Gotovčevog rada prezentiran na izložbi.
Naime, Gotovac je posljednjih dvadeset godina života transformirao svoj životni prostor u Krajiškoj 29 u slojevitu i začudnu ambijentalnu instalaciju. Upravo je sačuvani ambijent stana u Zagrebu konceptualni okvir izložbe u Varšavi.
Kustosica se odlučila Gotovčeve radove smjestiti neposredno uz sličan ambijent koji je u vlastitom studiju izveo istaknuti umjetnik Edward Krasiński.
Dijalog između dva umjetnička prostora uspostavljen je projekcijom dokumentarno-eksperimentalnog filma Le Samouraï Ivana Faktora koji detaljno prikazuje izgled Gotovčevog stana, odnosno ambijenta koji je stvorio.
Inventivni postav izložbe posebno je istaknut projekcijama dvaju Gotovčevih filmova u samom prostoru studija.
Izložba u Varšavi je projekt Instituta Tomislav Gotovac, neprofitne udruge čija je zadaća očuvanje, stručna obrada, prezentacija i promocija umjetničkog rada ovog umjetnika. Projekcije filmskog materijala omogućene su u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom.
Izložba je dio međunarodnog projekta Digitalizacija ideja: arhivi konceptualnih i neoavangardnih umjetničkih praksi koji je inicirao Muzej suvremene umjetnosti Zagreb, a okuplja Muzej savremene likovne umetnosti Vojvodine u Novom Sadu, Modernu galeriju u Ljubljani i Muzej moderne umjetnosti u Varšavi.
Izložba je otvorena u petak, 13. travnja, a posjetitelji će je moći razgledati do 26. svibnja.
Filmovi Tomislava Gotovca na kultnom mjestu svih filmskih stvaralaca i gledalaca
Rani filmovi Tomislava Gotovca biti će uskoro prikazani u Antology Film Archive u New Yorku, kultnom mjestu svih filmskih stvaralaca i gledalaca.
Program pod nazivom Yugoslav Experimental Cinema prezentirat će dinamičnu scenu koja je od pedesetih do kraja osamdesetih godina bila karakteristična za cijeli niz autora okupljenih u filmske klubove.
Od osobite važnosti bili su festivali poput zagrebačkog GEFF-a na kojima su, uz najkvalitetnije domaće filmove, prikazivani i eksperimentalni filmovi svjetski relevantnih autora.
Tomislav Gotovac bio je jedan od ključnih sudionika tih događaja pa mu je i ovom prilikom pripala čast da otvori program projekcijom filmova Prije podne jednog fauna iz 1963. godine i Krug (Jutkevič-Count) iz 1964. godine. Uz Gotovca, u programu će biti prikazani filmovi niza autora kao što su Mihovil Pansini, Ivan Martinac, Ana Nuša Dragan, Slobodan Šijan, Ivica Matić, Vladimir Petek, Želimir Žilnik i drugi.
Program Yugoslav Experimental Cinema organiziran je povodom izlaska iz tiska knjige CINEMA BY OTHER MEANS (Oxford University Press) čiji je autor Pavle Levi. Levi je istaknuti filmski teoretičar i profesor na filmskim studijima Stanford University.