Što je zajedničko sobarici, blagajnici, čistačici, privatnom detektivu i učitelju? Odgovor je jednostavan: njihova zanimanja očito daju toliko zanimljivog materijala da se od toga mogu napisati čitave knjige. Trenutno vlada pravi hype žanra memoara baziranih na zvanju njihovog autora - a on je "zarazio" i njemačke nakladničke kuće, piše Deutsche Welle.
U izdavačkoj kući Bastei Lübbe iz Kölna tako upravo objavljena knjiga "Priča jedne sobarice". Puno i pravo ime njezine autorice Anne K. ostaje tajna, što je česta pojava u navodnim ispovijestima ovakvog tipa. I autorica bestselera Justyna Polanska koja je objavila knjigu u kojoj iznosi prljave detalje posla čistača i čistačica nije je htjela potpisati svojim pravim imenom.
To je i u interesu nakladnika jer oni svjesno koketiraju s velom tajnovitosti kod ovih naslova. "Atraktivnost ovih knjiga je činjenica da u njima čitatelji mogu dobiti jednu perspektivu stvarnosti koja im inače ostaje skrivena", objašnjava Sabine Niemeier, šefica odjela za publicistiku u nakladničkoj kući Bastei Lübbe. "Voajerizam tu sigurno igra određenu ulogu, prije svega u svijetu u kojemu inače vlada diskrecija", dodaje. Osim tajnovitih zanimanja poput patologa i detektiva, tako i hotelska branša daje puno materijala za ovakve knjige s insajderskim pričama.
Stoga ne čudi da je njezina nakladnička kuća Bastei Lübbe bila voljna dati prostor jednom portiru Frankfurter Hofa da objavi ono što je vidio "kroz ključanicu" ("Der Concierge"). I u nakladničkoj kući Ullstein (a radi se mahom o velikim i poznatim izdavačima) nedavno je Jacob Tomsky, još jedan hotelski namještenik iznio pojedinosti o golim i mrtvim gostima hotela i krvavim plahtama koje su ostavili za sobom.
U ovoj poplavi "profesionalnih ispovijesti" sigurno će doći trenutak kada će biti ispričano sve što zanima čitateljsku publiku i sigurno će se ova zasititi toga žanra. "Ali taj trenutak još nije došao", konstatira Sabine Niemeier. Njezina nakladnička kuća u prosincu namjerava objaviti još jednu takvu ispovijest - prodavačice jednog pariškog luksuznog butika.
Trenutno se jako dobro prodaju i priče iz radne svakodnevice učitelja. Knjiga Philippa Möllera: "Isch geh Schulhof - nečuveno iz života jednog osnovnoškolskog učitelja" se već godinu dana uporno drži na Spiegelovoj listi bestselera. "Očito je škola tema koja ljude zanima", komentira Niemeier.
Ispovijesti iz radne svakodnevice autora se u programu nakladničkih kuća vode pod kategorijom publicistike, jer su navodno istinite. Čistačica Justyna Polanska sa svojom je knjigom "Pod njemačkim krevetima" bila tako uspješna da je njezina nakladnička kuća brže bolje objavila i svojevrsni nastavak pod naslovom "Ne sasvim čisto". Šefici odsjeka za publicistiku nakladničke kuće Bastei Lübbe ne pada na pamet niti jedno zanimanje koje bi bilo nezanimljivo za ovakve ispovijesti: "Radi se o vrlo širokom polju. Očito svaka knjiga iz ovoga žanra nađe svoju čitateljsku publiku." Nešto vas je oduševilo, naljutilo, rastužilo ili potaknulo da potražite dodatne informacije? Za slanje konstruktivnih, smislenih komentara uveli smo posebnu adresu komentari@portal.net.hr kako bismo i dalje saznali što mislite o temama o kojima pišemo.
Namjera nam je redovito objavljivati komentare čitatelja za koje procijenimo da su konstruktivni te da iz njih svi zajedno možemo nešto naučiti.
Pišite nam.