Rekvijem za organe-pokora neobična je predstava u kojoj se troje umjetnika Senka Bulić, Damir Martinović Mrle i Ivana Jozić bave tekstovima Antonina Artauda, mračnog i zabranjivanog francuskog autora prve polovice 20. stoljeća.
Ova predstava u produkciji Tvornice kulture, Kazališta Hotel Bulić i udruge KLJB bit će prikazana u Tvornici kulture u subotu, 29. prosinca.
Stvaranjem predstave na osnovu njegovih tekstova nastoje istražiti i pokazati pojam suvremene tragedije u kazalištu.
Skidanje s programa
"Ovo je nastavak rada na genijalnom Artaudovom skupu tekstova što ih je priredio za radijsko izvođenje 1947. godine, a koji su bili toliko subverzivni za emitiranje da je direktor radija emisiju skinuo s programa u radijskoj montaži", najavljuju producenti Kazališta Hotel Bulić.
Dio ove cjeline je i poema 'Kazalište okrutnosti', koja se naslovom i idejno poziva na poznate autorove manifestne tekstove objavljene 1932. i 1933, iako nije bila uključena u radijsku izvedbu zbog vremenskog ograničenja.
Zvučni efekti
Izvedbu ovih tekstova, kao njihov sastavni dio, pratili su glazbeni i govorni zvučni efekti, a bavljenje zvukom je, kako se doznaje, platforma istraživanja teksta i u ovom projektu:
"Damir Martinović Mrle je posebnim softverima i hardverima projekta X-th Sense Marca Donnarumma došao do zvukova unutrašnjih organa samih izvođača koji su u predstavi ozvučeni posebnim mikrofonima i sami stvaraju zvuk".
Vodili su se načelima Artaudovog "nepredstavljivog čina", a nepredstavljivo u Artaudovoj ideji teatra pokazuje ono što gledatelji činom promatranja ne mogu vidjeti, ali naslućuju s tisuću drugih čula.
Demoni
Pisac drama, pjesnik, glumac i kazališni redatelj Artaud je proveo godine u sanatorijima zbog neuralgije i teškog oblika depresije. Inspirirao se djelima Arthura Rimbauda, Charlesa Baudelairea i Edgara Allana Poea.
Vjerovao je da bi kazalište trebalo utjecati na publiku što je više moguće i zato je u svom stvaralaštvu koristio mješavinu čudnih i uznemirujućih formi svjetla, zvuka i drugih elemenata performansa.
"Artaud piše da bi pronašao žar koji se povukao iz njegovog bića; Artaud piskara i crta da bi utjelovio svoje tijelo i izbacio bezbroj demona, one horde parazita, podlih uljeza koji su ga rastrojili, želeći ga izliječiti od bolesti", opisuju ga kazalištarci.