Posuđuju da bi više imali i broje već oko 300 zadovoljnih članova

Ljudi su oduvijek posuđivali stvari jedni od drugih, ali danas se to radi u puno većim razmjerima. Ne morate se obavezno međusobno poznavati da biste si jedni od drugih posuđivali stvari.

27.6.2013.
15:49
VOYO logo

Thekla Wilkening je zajedno sa svojom prijateljicom Polom Fendel u Hambrugu otvorila mjesto gdje se stvari mogu posuditi. Ta bi posuđivaonica trebala biti neka vrsta proširenog osobnog ormara, s mješavinom dizajnerske odjeće i one s "buvljaka".

"Želimo ovdje ustanoviti neku vrstu biblioteke za odjeću", objašnjava studentica Thekla. Mušterije bi ovdje trebale eksperimentirati sa svojom odjećom i dotjerati svoj stil. A sve to za članarinu od 19 eura mjesečno. Posuditi se mogu četiri komada odjeće mjesečno, na maksimalno dva tjedna.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Šteta je stalno kupovati nove stvari

U posuđivaonicu najviše dolaze modno osviještene studentice, modne početnice koje bi rado čule savjet od vlasnica posuđivaonice, ali i uspješne poduzetnice ili umjetnice.

"Upravo je njima žao da si moraju stalno kupovati novu odjeću", kaže Thekla Wilkening.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slično razmišlja i Nikola Wolfert, utemeljitelj "Leile", prve posuđivaonice u Berlinu. Nakon gotovo godinu dana postojanja, "Leila" je uspjela skupiti oko 300 članova. Tko želi biti član, mora nekim komadom odjeće pridonijeti fundusu posuđivaonice, nakon toga može i sam posuđivati. Članarina se plaća po želji a do sad su ti prilozi bili dovoljni za pokrivanje troškova najamnine prostora. Kaže da bi volio da se u njegovu lokalu ljudi upoznaju i druže.

Druženje i upoznavanje

Wolfert kaže da mu kod njegove posuđivaonice nije važna zarada. "Treba vam manje novaca, manje prostora i imate na raspolaganju stvari kad ih trebate, kaže on i dodaje da bi volio da se u njegovom lokalu ljudi i upoznaju i druže.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ljudi se već malo teže mogu upoznavati i družiti na internetskoj platformi "airbnb". Onaj tko planira godišnji odmor, na ovoj stranici može rezervirati stan, a dobit će ga zajedno s obiteljskim fotografijama na zidu i privatnom zbirkom CD-ova koji pripadaju vlasniku stana.

Promjena trendova

U Njemačkoj se dosta toga promijenilo jer je još samo prije nekoliko godina provesti odmor u nečijem tuđem stanu za većinu građana bilo nezamislivo. Posuđivanje bilo kakve vrste je bilo simbol pada na društvenoj ljestvici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Danas posuđivanje za tridesetogodišnjake predstavlja puno veću vrijednost, objašnjava profesor Peter Wippermann koji prati trendove u ponašanju potrošača.

"Smatra se pametnim i mudrim ako čovjek zna organizirati stvari tako da si može više priuštiti a da ne mora za to dati i više novaca", kaže on.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Tipična osoba koja danas na ovaj način posuđuje, živi većinom u velikom gradu i tip je takozvanog "digitalnog domoroca", odnosno nekoga kojem je blizak internet i s njime povezane tehnologije.

"Što su ljudi mlađi, to će češće posuđivati stvari a ne ih posjedovati", kaže Wippermann. Načelo je prilično jasno: posuđuje se da bi se više imalo. A preostali novac će se svejedno potrošiti. Jedino su se statusni simboli promijenili...

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Posebno mladim ljudima je važnije da posjeduju neki smartphone ili da putuju nego da si kupe vlastiti auto", kaže i utemeljitelj internetske platforme "tamyca.de" Michael Minis.

Na ovoj se platformi mogu posuditi ili ponuditi na posudbu automobili. No kod smartphonea će ta generacija napraviti rez: "Jer ako ne možete na daljinu upravljati svojom svakodnevicom jer vam nije stalno pri ruci vaš mobitel, onda se počnu djelomično i gubiti socijalni kontakti", upozorava Peter Wippermann, piše Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
fnc 15
Hell's kitchen
Brak na prvu
Azbuka našeg života
Cijena strasti
default_cta
Tajne vinove loze
Ljubavna zamka
Smrt u raju
Pevačica
Obiteljske tajne
default_cta
Brak na prvu Australija
Sumrak saga: Mladi mjesec
Playmobil
Volio bih da sam ovdje
Gajin svet
default_cta
VOYO logo