Pismo o prijetnjama Emira Hadžihafizbegovića
Oliver Frljić, hrvatski kazališni redatelj, otvorenim pismom oglasio se na ispad glumca Emira Hadžihafizbegovića, koji 'neodređenom prijetnjom pokušava napraviti pritisak i umjetničku cenzuru'.
Hadžihafizbegović je, naime, nakon premijere Frljićeve predstave
'U Bosanskom narodnom pozorištu u Zenici 30. rujna 2011. godine u 19 sati i 30 minuta održana je premijera moje predstave
2. listopada 2011. godine u 13 sati i 39 minuta zazvonio mi je mobitel. Nisam mogao ni pretpostaviti da se iza broja +38761141882 krije glumac Emir Hadžihafizbegović. Gospodin Hadžihafizbegović se predstavio i odmah prešao na stvar. Postavio je pitanje je li točno da se u mojoj predstavi koristi audiozapis njegove ratne monodrame
Radeći
Navedeni završetak, kao i cijela monodrama u predstavi su dovedeni u kontekst današnjeg društvenog realiteta Bosne i Hercegovine. U tom kontekstu glumci postavljaju pitanje na kojim temeljima počiva današnji suživot njezina tri konstitutivna naroda, je li se proces pomirenja doista dogodio, je li uopće moguć i pod kojim uvjetima. Na istom mjestu glumci postavljaju i pitanje je li, nakon ostrašćenog Hadžihafizbegovićevog govora i kletve koju baca na one koji bi nakon svega što se u Bosni dogodilo možda mogli oprostiti, njegov trenutni angažman na cijelom prostoru bivše Jugoslavije, s posebnim naglaskom na Beograd, moguće promatrati kao iskrenu gestu praštanja i pomirenja.
Iako predstavu nije pogledao, gospodin Hadžihafizbegović je najprije zahtijevao da monodramu i bilo kakvo spominjanje njega izbacim. Odgovorio sam mu da to ne dolazi u obzir jer je riječ o tipu projekta i teatra u kojem govorimo, između ostalog, i o živim, realnim osobama u kontekstu njihovog javnog djelovanja. A monodrama
Onda je gospodin Hadžihafizbegović otvoreno zaprijetio da će upasti na sarajevsku premijeru predstave koja će se dogoditi u okviru Internacionalnog festivala MESS i koja je zakazana za 9. listopada. Rekao je da će se popeti na scenu i odgovoriti glumcima na spominjanje njegovog lika i djela. Pokušao sam mu ponovno objasniti da je riječ o predstavi koja ne polazi od takvog tipa gledateljske participacije i da bi to bio grub, u svakom slučaju neumjetnički atak na njezinu formu i sadržaj. Na kraju mi je gospodin Hadžihafizbegović rekao ono zbog čega sam i odlučio napisati ovaj tekst. Rekao mi je da se ne osjeća dobro i zaprijetio da će on sada morati napraviti neke stvari da se i ja ne osjećam dobro.
Ne ulazim u to što će gospodin Hadžihafizbegović konkretno napraviti, a zbog čega se ja neću osjećati dobro, ali želim širu javnost upoznati s njegovom namjerom. Cijeli taj telefonski razgovor pokazao mi je da taj bivši kantonalni ministar kulture, dobroćudno lice s reklame za mobilne telefone, nekadašnji pripadnik HVO-a i Armije BiH, slavljenik na čijem rođendanu se okupilo tristo uzvanika iz cijele bivše Jugoslavije, bivši član Stranke reformskih snaga i aktualni član Stranke demokratske akcije, ima još jedno lice. To je lice koje neodređenom prijetnjom pokušava napraviti pritisak i umjetničku cenzuru. Istu stvar je, ako se gospodin Hadžihafizbegović sjeća, 2008. godine pokušao napraviti ravnatelj Splitskog ljeta Milan Štrljić.'
arti-201108170108006 arti-201105090176006 arti-201101250052006
403 Forbidden