Festival ce 19. rujna u ZKM-u otvoriti "Kralj Ubu" Alfreda Jarryja, u reziji britanskog redatelja Declana Donnellana, voditelja glasovite skupine Cheek by Jowl. Kultno modernisticko djelo "Kralj Ubu" bit ce prikazano kao estetsko putovanje kroz 20. stoljece, a gostovanje Declana Donnellana, nasljednika Petera Brooka i poznatog tumaca Shakespearea i Cehova, znacajan je iskorak za Festival, istaknuli su umjetnicki ravnatelji Dubravka Vrgoc i Ivica Buljan na konferenciji za novinare.
Starenje u zapadnoj civilizaciji problematizirat ce slavna belgijska skupina Peeping Tom, vec poznata zagrebackoj publici. U HNK 21. i 22. rujna gostovat ce njihova predstava "Otac", u reziji Francka Chartiera. Radnja se odvija u dvorani starackog doma s visokim zidovima, s naglaskom na razlici izmedu stvarnosti i percepcije, koju odreduju sjecanja i projekcije. Rijec je o "nezaboravnom nadrealistickom eksperimentu" koji je dosad obisao sve vece teatarske festivale, najavljuju izbornici.
Politicki teatar na Sceni Travno
Visestruko nagradivana predstava "Ganes protiv Treceg Reicha" australskog "Back to Back Theatrea" donosi politicki teatar na Sceni Travno 24., 25. i 26. rujna. Scenarij predstave dnevnik je putovanja Svicarskom i Njemackom u doba Drugog svjetskog rata, a propituje eticnost prisvajanja benignog drevnog simbola svastike koju je nacisticki Treci Reich prekrstio u kukasti kriz i najveci simbol zla.
Polozajem zene u suvremenom svijetu bavit ce se predstava "Ti si moja sudbina (Otmica Lukrecije)" u reziji Angelice Liddell koju ce 26. i 27. rujna u HNK u reziji Angelice Liddell izvesti spanjolski Atra Bilis Teatro. Festival je ujedno koproducent predstave, koja ce svjetsku premijeru imati upravo u Zagrebu 26. rujna. Predstava je inspirirana mitom o Rimljanki, vjernoj supruzi etruscanskoga generala Kolatina, a problematizira pad tiranina, simbola zlostavljanja koji trpe zene u rukama muskarca.
Njemacki Resinenz Theater s Fassbinderovim "Gorkim suzama Petre von Kant" zatvorit ce Festival 28. rujna u ZKM-u. U reziji Martina Kuseja, reaktualizirani Fassbinderov klasicni tekst, te ce u "uzbudljivom i zastrasujucem hororu" biti prikazana sasvim nova, radikalna vizija nasilja i okrutnih razocaranja nakon propasti jedne lude ljubavi.