Brutalno moralan ton Ellroyevih djela se uobičajeno pripisuje neriješenom ubojstvu njegove majke kada mu je bilo tek deset godina. Četrdeset godina kasnije je zapisao saznanja do kojih ga je dovela njegova istraga u djelu «My Dark Places».Sa serijalom Underworld USA («American Tabloid», «The Cold Six Thousand» i sad «Blood's A Rover») je Ellroy izašao iz običnog kriminala u zastrašujuće složene povijesne romane koji prekapaju po mračnim dubinama američke politike, otkrivajući sustav skrivene moći koji se razvio ispod površine.
U početku je isporučivao stilizirane verzije uobičajenog neo-noira. James Ellroy je ušao u povijest kriminalističke proze 1987. s Crnom dalijom» («The Black Dahlia») prvim romanom iz Losanđeleškog kvarteta. Slijedili su «Veliko ništavilo» («The Big Nowhere»), «Bijeli Jazz» («White Jazz») i «L.A. povjerljivo» («L.A. Confidential»). Mračna i jeziva kombinacija činjenica i izmišljotina napisana Ellroyevim jezgrovitim stilom udarala vas je ravno u glavu. I još ponegdje.
Tako je i posljednja knjiga još jedno kaleidoskopsko paranoično putovanje kroz povećalo američke povijesti. Prijašnji romani su se bavili početkom i sredinom šezdesetih, a ovaj krajem. Počinje s nerazjašnjenom pljačkom blindiranog vozila čije će se značaj tek kasnije objasniti, jer posljedice tog događaja će se osjetiti na stvarima unutar i van Amerike. Tu je Howard Hughes koji preuzima Las Vegas uz pomoć mafije koja je zabavljena izviđanjem mjesta za kockarnice u Srednjoj Americi i na Karibima u trenucima kada ne čini sve kako bi Richard Nixon dobio predsjedniče izbore 1968. Tom mjestu i vremenu radnje je postavljeno mnoštvo grotesknih likova – plaćenih ubojica, murjaka, mafijaša, privatnih detektiva, revolucionara, agenata FBI-ja. Dok oni pokreću radnju, među njima stoje jaki ženski likovi, koje Ellroy gradi sa posebnom ljubavlju. Ako tako nešto možemo reći za ovako tvrdog tipa.