Neposredno nakon završetka festivala u Motovunu, zagrebačka će publika imati jedinstvenu priliku vidjeti izbor filmova s festivala!
„Poezija“ je novi film korejskog redatelja Chang-dong Leeja, a u Cannesu je nagrađen za najbolji scenarij. Glavna protagonistica je Mija, starija gospođa koja upisuje tečaj pisanja poezije. U potrazi za inspiracijom u pisanju pjesme počinje promatrati svijet oko sebe drugačijim očima. No tragičan događaj u koji je upleten njezin unuk te borba s nedavno dijagnosticiranim Alzheimerovim sindromom vrlo je brzo vraća u surovu stvarnost.
„Crvena kapelica“ je dokumentarac ovjenčan nagradom žirija na festivalu u Sundanceu, a daje nesvakidašnji uvid u jedan od najstrožih režima na svijetu – Sjevernu Koreju! Danski novinar Mads Brügger i dva komičara lažno se predstavljaju kao mala prosocijalistička kazališna skupina u programu kulturne razmjene između Danske i Sjeverne Koreje te na taj način dobivaju dopuštenje otputovati u Sjevernu Koreju i odigrati nekoliko predstava za odabranu publiku.
arti-201007190380006 Redateljski par Tizza Covi i Rainer Frimmel u svojem prvom igranom filmu „La Pivellina“ kombiniraju fikciju i dokumentarizam, koristeći minimalističke, improvizirane dijaloge i glumce naturščike. „La Pivellina“ je igrani film koji može funkcionirati i kao dokumentarac; dokumentira i prati svijet prognanika u današnjoj Italiji, život onih koji žive na marginama društva.
U Zagrebu će po prvi put biti prikazan i jedan od najiščekivanijih filmova sezone, najčešće okarakterizan kao šokantan, kontroverzan i zastrašujući, debitantski film Srđana Spasojevića – „Srpski film“. Zbog eksplicitnih scena nasilja i seksa proglašen je najbrutalnijim filmom u posljednje vrijeme. Ovaj, prema riječima redatelja, dnevnički zapis koji simbolizira zlostavljanje od strane srpske vlade, govori o bivšoj porno zvijezdi koja dobije ponudu da snimi snuff film.
„Male lisice“ dugometražni je prvijenac slovačke autorice Mire Fornayove. To je priča o izdaji i iskupljenju: u središtu radnje su dvije sestre Slovakinje koje žive u Irskoj. Dublin predstavlja univerzalni, suvremeni europski grad u kojem obitava velik broj imigranata iz svih krajeva svijeta, što rezultira sukobom kultura, nacionalnim stereotipovima te raznim ekonomsko-političkim pitanjima.
Film „Djevojke iz šoping centra“ dio je novog ovogodišnjeg motovunskog programa Angažirani Motovun. Isti je film izazvao veliki skandal i javnu debatu nakon premijere u Poljskoj. Redateljica Katarzyna Roslaniec provela je pola godine razgovarajući s vrlo mladim djevojkama koje se okupljaju u trgovačkim centrima, pružajući seksualne usluge za najnovije mobitele ili traperice. Film je snimljen prema njihovim istinitim pričama.
arti-201007160414006 Muškarci koji mrze žene još je jedan hit naslov koji je premijerno prikazan upravo u Motovunu! Švedski autor Stieg Larsson naglo je preminuo 2004. te iza sebe ostavio tri neobjavljena romana, poznata kao trilogija “Millennium". Sasvim neočekivano, njegova su djela postala svjetska senzacija, Larsson je strelovitom brzinom došao na drugo mjesto najprodavanijeg autora u prošloj godini, a trilogija najpopularnija i najprodavanija europska knjiga posljednjeg desetljeća.
„Muškarci koji mrze žene“ ekranizacija je prvog dijela trilogije u režiji višestruko nagrađivanog Šveđanina Nielsa Ardena Opleva, a na kino blagajnama utržio je više od 100 milijuna dolara, postajući tako najuspješniji europski film u 2009. te najuspješniji švedski film u povijesti.
Još jedan dokumentarac, film „Bebe“, djelo je nagrađivanog dokumentarista Thomasa Balmesa. Cirkulirajući po udaljenim kutovima svijeta, Balmes je prije tri godine odlučio pronaći nekoliko neobičnih stvorova koji govore zajedničkim jezikom nerazumljivom ostatku svijeta. Film „Bebe“ prati četiri bebe sa četiri strane svijeta, od rođenja pa sve do prvih koraka.
„Vosak“ je treći film redatelja Andrewa Bujalskog, kojeg kritičari smatraju predvodnikom podžanra mumblecore ('mumljanje'); isti karakterizira izrazito niskobudžetna produkcija, fokusiranje na veze i odnose kod mladih ljudi, improvizirani scenariji i neprofesionalni glumci. Cilj takvim filmovima je ispričati intimnu priču koja se ne može postići tradiocionalnom visokom produkcijom.
Bujalski je za „Beeswax“ bio inspriran blizankinjama Hatchers koje je poznavao više od desteljeća: Jeannie, koja je invalidskim kolicima od mladosti i Lauren. Rađen kao poludokumentarac, „Beeswax“ je priča o obiteljima, stvarnim i izmaštanima, o ljudima koji se brinu od drugima kada to hoće, kada trebaju, kada moraju.
Film „Prljavština i bijes“ najznačajnijeg britanskog rock dokumentarista Juliena Templea drugi je film koji je snimio o Sex Pistolsima i to 2003., dvadeset godina nakon njihova raspada, u suradnji sa živućim članovima benda, ponudivši priču iz drugačije perspektive, kombinirajući novije snimke i intervjue sa starim materijalima.
Redatelj Frédéric Dumont nam donosi film „Anđeo na moru“. Louis i njegov nešto stariji brat Quentin bezbrižna su djeca prezaposlenog i ozbiljno depresivnog eurobirokrata Brune. Zajedno s majkom Marie žive u velikoj kući u južnom Maroku, nekoliko koraka od plaže. Ključni trenutak događa se kada u neobično okrutnoj ispovijedi otac prizna 12-godišnjem Louisu da će noćas okončati svoj život. Sin opsesivno prati oca, a njihov dotad zdrav odnos emocionalno korodira. Louis praktički sazrijeva preko noći, suočen sa sumnjama, odgovornošću i strahovima za koje nije znao da postoje.
„Ujak Boonmee koji se sjeća prošlih života“ redatelja Apichatponga Weerasethakula, dobitnik Zlatne palme, priča je o čovjeku kojem je dijagnosticirano zatajenje bubrega, pa odlučuje da će svoje posljednje dane provesti na selu sa svojim najbližima. Iznenada se pojavljuje duh njegove pokojne supruge, koja dolazi da bi ga njegovala, a i njegov davno izgubljeni sin vraća se u neljudskom obliku. Kontemplirajući o razlozima svoje bolesti, Boonmee s obitelji šeće stazama džungle do tajanstvene špilje na vrhu planine, do mjesta svog rođenja u prvom životu.
I konačno, po prvi put na kino platnu u Motovunu i Zagrebu prikazujemo predzadnji film Montyja Pythona, „Brianov život“! Čak 39 lokalnih vlasti u Velikoj Britaniji zabranilo je prikazivanje ovog filma, a izazvao je bijes brojnih vjerskih skupina diljem svijeta. Tridesetak godina kasnije čitatelji Guardiana proglasili su ga najboljim britanskim filmom svih vremena.
Prvi put na kino platnu u Zagrebu pajtonovski film par excellence: subverzivna, drska, anarhična satira Biblije i njezinih pompoznih holivudskih interpretacija.
Prethodni članci:
arti-201007190380006 arti-201007160414006