KRITIČARKA KOJA JE STVARNO PISALA KRITIKE: / Umrla Dorotea Jendrić, dugogodišnja likovna kritičarka Večernjeg lista

Nakon duge i teške bolesti preminula je dugogodišnja likovna kritičarka i jedna od dobitnica ovogodišnje nagrade ULUPUH-a.

7.4.2018.
22:04
Goran Stanzl/PIXSELL

Dugogodišnja likovna kritičarka Večernjeg lista Dorotea Jendrić i jedna od dobitnica ovogodišnje nagrade ULUPUH-a za najbolji izdavački projekt umrla je u petak kasno navečer nakon duge i teške bolesti u Zagrebu.

Darovita fotografkinja

Nakon završene škole Primijenjene umjetnosti i dizajna u Zagrebu te studija Povijesti umjetnosti, Dorotea Jendrić počela je raditi kao novinarka, isprva na Radiju 101, a najveći je dio svog radnog vijeka, gotovo četvrt stoljeća, provela u Večernjem listu.

"Izimno prodorna novinarka i likovna kritičarka", među rijetkima koji su "doista i pisali likovne kritike, a ne samo dogovorene panegirike i tekstove na deplijanima", piše taj dnevnik list te ističe da se osim upućenosti u raznoliku likovnu materiju Jendrić istaknula darom za fotografiju, katkad i presudno važnim za novinarstvo. Nagradu za najbolji izdavački projekt Jendrić je zajedno s Davorom Klarićem primila u siječnju 2017. kao urednica knjige ULUPUH-ova modna povijest - Umjetnost odijevanja Ane Lendvaj, u oblikovanju Sanje Bachrach Krištović.

Rođena 1957. u Đurđevcu, Jendrić se zadnjih godina istaknula kao kustosica i autorica brojnih izložbi. U Galeriji ULUPUH priredila je izložbu 'Zvonimir Lončarić - Umjetnost kao igra' (2014.) te skupnu izložbu 'Umjetnička knjiga / Book Art' (2015.), piše ULUPUH. Kao članica tog udruženja informativno je i kritički pratila dnevna događanja u Hrvatskoj kao i veće izložbe i kulturne događaje u svijetu (Bijenale u Veneciji, Documenta u Kasselu, izložbe u Beču, Berlinu, Parizu, Pragu, Grazu, Mariboru, Expo izložbe diljem svijeta).

Jedan dio aktualnih tema s područja arhitekture, dizajna, muzeologije, zaštite kulturne baštine i općenito likovne kulture i kulturnih politika objavljivala u tjedniku Forum i poslovnom tjedniku Lider. Kao kustosica i izbornica priredila je nekoliko samostalnih izložbi (Mladen Vukres, Toni Franović, Andrea Bassi, Gordana Špoljar, Romano Baričević) i grupnu izložbi Podravska zemlja i ljudi (2005.) za Galeriju Stari grad u Đurđevcu.

Brave
hABAZIN VS. mAGYAR
Samit