Stručnjaci vjeruju da je slavni renesansni slikar ovaj prigušeni efekt, poznat kao sfumato, postigao tako što je nanio oko 30 iznimno tankih slojeva glazure koje je razmazao prstima.
Glazura pomiješana s različitim pigmentima stvorila je sjenovitost i zamagljenost oko usana Mona Lise, koje joj daju jedva primjetan osmijeh za koji se čini da nestaje kada pogledate direktno u njega.
Uz pomoć rendgena znanstvenici su uspjeli vidjeti kako su slojevi glazure i boje izgradili različite razine na njenom licu.
S obzirom da se glazura suši mjesecima, za postizanje tog efekta Leonardu da Vinciju bile su potrebe godine.
Rezultati istraživanja pokazuju da se pri nanošenju glazure služio prstima, jer na slici nema vidljivih tragova kista i kontura.
Ova otkrića plod su dugotrajnog rada znanstvenika iz laboratorija Centra za istraživanja pri odjelu za restauraciju u Muzeju Francuske i radiološkog postrojenja Europskog Syncotrona.
Tim također radi na izučavanju drugih Da Vincijevih slika. Dosadašnji rezultati pokazuju da je Leonardo eksperimentirao stvarajući različite tipove glazure, kao i s različitim pigmentima, kako bi usavršio sfumato efekt.