Malo tko i prije same premijere na domaćem terenu nije čuo za nju. Garaža nastala prema romanu Zdenka Mesarića koji je proglašen najkontroverznijim štivom posljednjih godina u Hrvata, u režiji odličnog Ivice Buljana okupila je oko sebe brojne glumačke veličine: Kseniju Marinković, Franu Maškovića, Gorana Bogdana, Ninu Violić, Doris Šarić Kukuljicu, Barbaru Prpić, Sretena Mokrovića, odličnog Vedrana Živolića, ali i slavne TBF-ovce.
arti-200912280470006 Riječ je o spektakularnom fizičkom teatru koji se događa tu ispred nas u svom punom izražaju. Prva hrvatsko- američka koprodukcija između ravnateljice ZKM-a Dubravke Vrgoč i Ellen Stewart, legende svjetske kazališne scene kojoj je pripala čast da bude prva hrvatska predstava premijerno izvedena u kultnom njujorškom kazalištu La MaMa.
U onome što se događa ispred nas miješaju se scene brutalnog nasilja s obiteljskim prizorima ispunjenim biblijskim citatima do potpuno nadrealistički obojenih sekvenci o eutanazijskom turizmu.
Predstava je u dalekoj Americi shvaćena kao šokantan fizički teatar praćen glazbom najpopularnijeg hrvatskog hip- hop benda u kojoj sudjeluje 11 glumaca i šest vrhunskih glazbenika te kao metafora Lijepe naše u ovim tranzicijskim vremenima.
U njoj se ispreprliće SF, obiteljska drama i film noir, a usporedili su je s filmskim uspješnicama poput ''Rollerballa," "Fight Cluba" i "Amores Perros''.
O ZKM-ovoj Garaži mnogo se pričalo, i moramo priznati da definitvno predstavlja kazališni događaj godine, ako ne i mnogo više, a u prilog tome svjedoči neopisiva gužva na premijernoj izvedbi za koju se tražila karta više te kojoj su svjedočile mnoge face zagrebačkog kulturnog života, poput Jelene Veljače i Janka Volarića Popovića, mnistra Jandrokovića, Mirjane Hrge, Ane Stunić, Senke Bulić, Mani Gotovac, Mustafe Nadarevića i mnogih drugih.
Garaža u kojoj niste sa sigurnošću mogli ustvrditi jeste li na koncertu (glazba koju je TBF izvodio uživo), predstavi, boksačkom meču (čemu je pogodovala scena nalik na stvarne boksačke borbe okružena s tri strane s publikom) ili ste jednostavno svjedok nečijoj tragičnoj sudbini u kojoj je čak i nada izumrla, ostavlja gorak i sirov okus u ustima kojeg se nećete tako skoro riješiti.
Jer ona većina ili manjina prisiljena na surovo preživljavanje u svijetu ''velikih'' ideala, u ovom slučaju turizma, pa makar se radilo i o eutanazijskom aspektu zarade, lomi i ono najizdržljivije u vama.
arti-201002030698006 Ovo nije priča o kojoj su nas učili odmalena, ovo nije slika u kojoj dobro uvijek pobjeđuje zlo, ona je prikaz sirovog realiteta u kojoj se pojedinci snalaze kako umiju i znaju, i putem mogućnosti koje im se nađu na putu, u stanju su ''zgaziti'' i vlastitu krv kako bi preživjeli, bez ikakvih moralnih skrupula.
Dinamična u svakom trenutku, Garaža vas možda može izgubiti putem, ali ćete se na kraju uvijek vratiti baš u nju....vratiti u svijet izgubljenog morala, primitivizma i ludosti gdje samo najtvrdokorniji i najbezobzirniji opstaju da bi preživjeli.
Prethodni članci.
arti-201001120568006 arti-201001180746006