Brodom preko Alpa, sve do Venecije gdje su potonuli

Da bi stigli na Venecijanski bijenale, minhenski umjetnici Wolfgang Aichner i Thomas Huber odabrali su čudan i težak put.

20.7.2011.
14:06
VOYO logo

Passage2011, s podnaslovom Akcionistička, transalpska drama, naziv je njihove misije u kojoj su umjetnici ručno izrađen crveni brod od 5 metara, koji nalikuje predimenzioniranoj dječjoj igrački, isključivo svojom fizičkom snagom prevezli preko Alpa i doveli u Veneciju, trenutni centar svjetske umjetnosti.

U svibnju su se s brodom uputili iz Austrije. Put ih je vodio napornom te fizički i psihički zahtjevnom rutom kojom su brod prevezli preko surovog alpskog kamenjara te se susreli s kišom, snijegom, ledom i zimom. Cilj im je bio doći na Bijenale, ali i planirano zakasniti na njegovo otvaranje. Umjetnost, tj. brod kao umjetnički objekt, ali i fizička i mentalna akcija prenošenja kao umjetnički akt, centralni je dio ove drame koja je na početku imala dva predviđena ishoda. Apoteozu kao ostvarenje težnji ili katastrofu kao mogući neuspjeh.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Umjetnici i crveni brod stigli su u Veneciju tijekom Bijenala, ali dovoljno kasno nakon otvaranja da kustosa i trgovaca umjetninama te velikih zabava više nije bilo. Pri porinuću u kanal brod je potonuo zajedno s umjetnicima kao mornarima iz dječje slikovnice. Tako je kako stvarni i fizički tako i metaforički prijelaz preko Alpa završio kao šala iz dječje igre.

Ali Aichner i Huber nisu se šalili. Njihov projekt bogat je referencama. U sjećanje priziva Werner Herzogov Fitzcarraldo u kojem Klaus Kinski prevozi parobrod preko planine u južnoameričkoj prašumi, Hanibalov prijelaz preko Alpa sa slonovima ili Sizifove muke. Svima su zajednički suočavanje kultura, suočavanje s prirodom i suočavanje sa samim sobom i samonametnutim ciljevima, opsesijama i idealima te prelaženje vlastitih granica. Kao i Dürer, ovi suvremeni umjetnici prešli su Alpe i došli u Italiju, simbolički raj za umjetnike. Ali Aichner i Huber sami su odredili težak put i tako pokazali da umjetnost smatraju ekstremnim iskustvom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Isto tako, iako umjetnici naglašavaju da nisu ekoaktivisti, prijelaz preko alpskih ledenjaka može se interpretirati kao odgovor na globalne ekonomske i ekološke prepreke koje čovječanstvo danas susreće. Projekt u tom smislu stoji kao simbol za izazove s kojima se danas suočavamo, a koje treba prevladati s ciljem očuvanja životnog okoliša.

Što se tiče kašnjenja na otvaranje, Huber pojašnjava da je ono pomalo subverzivno. Kao brod na planini ili pak slon u Alpama, umjetnici osjećaju da zapravo ne pripadaju tom svijetu. Kašnjenjem su Aichner i Huber izbjegli ceremonije svijeta umjetnosti, ali i zakone njegova tržišta. Nakon potonuća, brod je izvađen i sada se nalazi u protestantskoj crkvi u Veneciji, gdje će ostati do kraja Bijenala. Kolekcionari, direktori muzeja i kritičari neće ga vidjeti jer su nakon otvaranja požurili negdje drugdje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

http://pogledaj.to/blogs/architect/default.aspx

Vezani članci:

arti-201101280605006 arti-201105120260006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo