„Ja sam vozač kamiona u međunarodnom transportu koji u Hrvatskoj, da naglasim jedino u Hrvatskoj, spada pod oštre mjere za suzbijanje korone posebno namijenjene za nas vozače koji dolazimo iz drugih zemalja. Slažem se da se treba pridržavati mjera da bi se sve vratilo u normalu čim prije, ali moram ukazati na jedan specifičan problem koji imamo kad dođemo u Hrvatsku, a to je da tijekom istovara ili utovara ne smijemo napuštati kabinu vozila. To nije humano.“
Ovako svoju priču započinje vozač koji se javio našem portalu revoltiran što nadležne vlasti u Hrvatskoj jednostavno, kaže, nije briga za vozače kamiona koji i u ovim najtežim uvjetima moraju raditi svoj posao i omogućiti egzistenciju sebi i svojim obiteljima, ali i koliko toliko normalnu opskrbu cijeloj zemlji. „Tražimo samo malo ljudskosti“, poručuje ovaj vozač, dugogodišnji kamiondžija, koji je želio ostati anoniman kako bi zaštitio tvrtku za koju radi.
„U Hrvatsku sam dovezao robu iz Italije, svježe meso. Dogovor je bio da će se istovariti preko noći pa sam u tvrtku u koju sam ga dostavio došao u dva ujutro, nakon sedam sati vožnje. Prijavio sam se, ali rekli su mi da se vratim u kamion, da ga ne smijem napuštati. Tvrtka je u naselju, nemam ni gdje s kamionom. Malo sam odspavao i ujutro ih pitao hoće li sad krenuti istovar. Uglavnom, procedura dolaska i istovara svježeg mesa trajala je 11 sati. Za to vrijeme ja nisam mogao obaviti niti nuždu u toaletu, oprati ruke. Ništa. Nisu nam osigurali ni onaj toi-toi wc“, ispričao je.
"Trebalo bi samo malo ljudskosti"
Vozači, kaže, na traže puno od hrvatski vlasti, samo da im se omoguće osnovni higijenski uvjeti kakve imaju i u drugim zemljama pa i onima koje su pogođenije epidemijom koronavirusa.
„U Njemačkoj se ne smijemo okupljati, ali toalet i tuš imamo
besplatno na svakoj boljoj benzinskoj pumpi. Čak i u Italiji koja
je možda i najpogođenija koronavirusom dozvolili su tuševe i
toalete za vozače kamiona. Kod nas ih ima samo na određenim
parkinzima kojih ima jako malo. Živimo na
autocestama na kojima u Hrvatskoj danas osim nas praktički
nema nikoga. Zašto nam se ne bi mogli osposobiti pristupi
benzinskim pumpama?“, pita ovaj vozač i dodaje kako su počeli
biti linčovani samo zato što rade svoj posao.
Treći tjedan je u kamionu i nada se da će i on uskoro kući,
svojoj obitelji.
„I ja sam kupio kuću na kredit, imam ženu koja ne radi i malo dijete. I ja moram od nečega živjeti – radim za malu firmu i ona bez nas vozača isto tako neće opstati. Trebalo bi biti neke ljudskosti u svemu ovome. Razumijem da se ljudi boje, ali i mi smo ljudi“, poručuje ovaj vozač koji nam je otvorio dušu.
Dragutin Kranjčec, presjednik Udruge cestovnih prijevoznika Hrvatske, također je revoltiran cijelom situacijom, a slučajeva poput gore navedenog, kaže, ima puno.
Na sve su ove problema, kaže, ukazivali i ukazuju nadležnima, na sve ono što su druge europske zemlje donosile, pišu dopise od prvog dana, ali sluha ni odgovora nema, bar ne u mjeri koja bi zadovoljila prijevoznike.
"Trebamo li Hrvate učiniti gladnima pa da nešto počnu osjećati"
„Tražili smo iste uvjete kao u drugim europskim zemljama. Vozači su na prvoj crti fronta, isto kao i liječnici i medicinske sestre. Ovo nije jedini slučaj, a to sve govori o moralu. Zašto bi netko bio na prvoj liniji, dovozio hranu, a onda da se prema njemu tako ponašaju? Tko će više htjeti u ovoj državi raditi, kad se ovdje vozače više maltretira nego u Europi? Znate što nam se događa? Vozači kažu, pošaljite me u Europu i nemojte me vraćati. Pa maltretira ih se od prvog dana i čekanja na granici po 48 sati“, navodi Kranjčec.
Ističe da su prema njegovim podacima samo dva vozača kamiona oboljela od koronavirusa te da razloga za takvu „stigmatizaciju“ cijele profesije nema.
Ipak, kaže Kranjčec, uspjeli su se izboriti da hrvatski vozači koji dolaze iz inozemstva mogu biti kod kuće u samoizolaciji, ali uz ograničeno kretanje.
„Ne znam što trebamo napraviti. Kad će trebati mesa i hrane dovesti za Hrvate, mi to moramo odbiti jer neće biti dobro sve dok Hrvati neće biti gladni i onda će valjda osjećati nešto“, poručuje revoltirani Kranjčec podsjećajući koliko je važan lanac opskrbe koji i u ovim najtežim vremenima mora funkcionirati, a koji uvelike ovisi upravo o – vozačima kamiona.
Sve o situaciji s koronavirusom iz minute u minutu čitajte OVDJE