Animirani film "Dubrovnik – safe vacation" dio
je marketinške kampanje Grada Dubrovnika i
gradske Turističke zajednice u vremenu tzv. revitalizacije
postkorona-turizma.
Naručitelji crtića vrijednog 100 tisuća
kuna odlučili su se na iskorak od uobičajenog
reklamiranja, i prekrasne dubrovačke vizure, umjesto živom,
prikazati onom nacrtanom slikom. Dok je nekima to dobra
ideja, drugi ga nazivaju uratkom za najmlađe.
Dubrovnik je začetnik karantene
Crtić u kojem glavni glumac, vitez
Orlando, gledateljima priča o začecima karantene u
Lazaretima 1377. godine, načinu borbe protiv epidemija, usput
predstavlja ljepote i ponudu Dubrovnika te poručuje kako je
Dubrovnik i danas siguran grad koji se brine o
zdravlju. "Znali smo onda, znamo i danas", zaključak je crtića
koji želi animiranom pričom o sigurnom odredištu privući turiste,
prenosi
Slobodna Dalmacija.
Na pitanje bi li, da je, primjerice, Britanka, zbog crtića
odlučila posjetiti Dubrovnik, nekadašnja ministrica
turizma Pave Župan Rusković odgovara
kratko i jasno:
"Naravno da ne bih. U crtiću se govori o onome što je Republika
radila prije više stoljeća, a to što je radila tada, sigurno nije
jamstvo da će i danas raditi.Tvrditi da smo korona free
destinacija u ovom trenutku je nerazumna poruka. Treba
biti realan jer najgore je kad se gost osjeti prevaren, to je
najveća moguća antireklama".
Reklama ne izaziva emocije
Župan Rusković misli da je dobro ako je animirani film
namijenjen najmlađima, ali se i pita znaju li
djeca tko je Orlando. Bivši ministar
turizma Niko Bulić smatra kako
"animirani film priča priču a sada je ipak vrijeme za napad i
svraćanje pozornosti".
Iako crtić nije vidio, nekadašnji prvi čovjek Dubrovačkih ljetnih
igara i Kazališta Marina Držića PetarMišo Mihočević ističe: "Ako je stručno
procijenjeno da takva kampanja ima smisla, ako je marketinški
dobro obrađeno i zna se ciljana publika, sigurno ima smisla jer
crtani filmovi su ozbiljna stvar, nagrađuju se
Oscarom... Mi, nažalost, prodajemo samo ljepotu a
nikad sadržaj. Ovo je neki novi sadržaj ",smatra
Mihočević.
U Grad crtić ne bi privukao ni dugogodišnjeg turističkog
vodiča Frana Hakličku.
"Učinjen je vrlo prepotentno, tekst je jako prepotentan, a crtani
nije smio biti nikako. Završava riječima "znali smo tada, znamo i
sada". Ma koji su to razgovori? Dubrovnik je uvijek bio
mudar i skroman, a toga nema u tom filmu. To je strašno,
za 100 tisuća kuna crtanjem pokazati dubrovačku ljepotu",negoduje
Haklička.
Kako "navući" nekoga crtićem?
Reklama kaže: dođite vidjeti nešto što nećete vidjeti u reklami. Vidjet ćemo kako će reagirati ljudi kojima je ta reklama namijenjena. "Ja bih tako reklamirao mačka u vreći koji nema što pokazati, a Dubrovnik ima itekako što pokazati. Priča je dobra, ali trebala je biti stvarna ", poručuje Krešimir Macan i pita se stvara je li taj film uopće emociju.
Valja dodati kako će biti napravljen još jedan crtić koji će promovirati kampanju "Respect the City". On će nas, govori se, doći dvostruko skuplje nego ovaj s Orlandom, piše Slobodna Dalmacija.