Iako riječkim zaljevom plovi polako, lučka kapetanija zaustavlja
Nikolu Rogića iz Rijeke. Rutinska kontrola pokazuje da su svi
dokumenti iskusnog morskog vuka uredni.
"Svaki dan na moru, imati svu opremu i sve ispravne papire,
jedino tako. I duplu opremu od svega", poručuje mladić.
Za sigurnost na području riječke lučke kapetanije brine gotovo
sto ljudi i deset brodova. Na moru su non-stop, a kazne najčešće
naplaćuju za glisiranje na udaljenosti manjoj od 300 metara od
obale, za neispravne dokumente i neodgovarajuću opremu.
"Ipak je što se kaže, urodilo plodom izlasci van svaki da, znači
ljudi su počeli više slušat prognozu, više gledaju televiziju i s
tim više se sve manje događaju nekakve nesreće ali još uvijek
treba apelirat, još se događaju, još toga ima", izjavio je
zapovjednik broda Lučke kapetanije Rijeka Anton Grubišić.
Da je teško odoljeti plavetnilu i voziti sporo znaju Herbert i
Marija iz Njemačke koji na Jadran dolaze 20 godina. Ipak nisu
pretjerali ni platili kaznu.
Kontrolama nema kraja. Pažnju privlači četvero mladih. Usporavaju
i staju čim su ugledali brod kapetanije. I kupači trebaju biti
oprezni, smiju plivati najdalje sto metara od obale. Ipak, oni u
plovilima moraju biti oprezni.
"Različite su kazne, recimo od tisuću do 30 tisuća je za
glisiranje, ponavljam bitno je gdje se dogodi prekršaj, koliko je
opasan i je li to čovjeku prvi puta", kazao je lučki kapetan
Darko Glažar (Rijeka).
Zato i na moru vrijedi samo jedno pravilo - pamet u glavu kako
biste sačuvali i svoju i tuđu.
Za sigurnost na području riječke lučke kapetanije brine gotovo sto ljudi i deset brodova. Na moru su non-stop, a kazne najčešće naplaćuju za glisiranje na udaljenosti manjoj od 300 metara od obale, za neispravne dokumente i neodgovarajuću opremu.