Prosinac još nije stigao, ali blagdanski ugođaj osjeća se već
danima. Okićeni šoping centri kupce već privlače i prvim
sniženjima. Neki su, kako bi izbjegli gužve, u kupnju već
krenuli.
Većina građana planira potrošiti baš kao i prošle godine, a
nikako ne više.
I za blagdane će zato mnogi biti oprezniji – prije kupnje dvaput
će promisliti i voditi se načelom praktičnosti.
Na hrani će se štedjeti - ako se baš doista mora. A kad se sve
zajedno zbroji - u Hrvatskoj gospodarskoj komori kažu - potrošnja
će u cijeloj godini, pa i blagdanskom mjesecu, ipak rasti. U taj
rast od oko 4 posto u prosincu sindikati ipak ne vjeruju jer
ukupna situacija nije ništa bolja.
A uz taj optimizam, na ruku potrošnji idu i sami trgovci.
Dosadašnji model sniženja u zadnji čas - nije dobro prolazio, pa
su mnogi već sada - srezali cijene.
A kao i svake godine, jedni će u šoping na sam Badnjak, a drugi
sigurno neće čekati 5 do 12.
Polako, ali sigurno sredinom studenog počelo je blagdansko šoping ludilo. Iako se u krizi štedi na mnogim stvarima, za Božić i Novu godinu odricanja su ipak manja. Procjene blagdanske potrošnje su različite - sindikati tvrde da će biti kao i lani,a HGK predviđa rast od četiri posto na čak 11 milijardi kuna.