Ovo ljeto kada je Japan suočen s redukcijom električne energije zbog razornog potresa i tsunamija koji su ga poharali 11. ožujka ove godine i kada se stanovništvo pokušava rashladiti uz najmanji utrošak energije, spas stiže u obliku "klimatizirane jakne".
Velike kompanije u Tokiju i Tohoku dobile su primjerice od japanske vlade nalog da smanje potrošnju električne energije za 15 posto.
Nekadašnji Sonyjev inženjer i predsjednik kompanije Hiroshi Ichigaya u jaknu je ugradio dva mala ventilatora koji uvlače zrak, miješaju ga unutar jakne i zatim izbacuju van. Ventilatori su spojeni na litij-ionske baterije čije jedno punjenje traje 11 sati te troše sasvim malo energije u usporedbi s konvencionalnim air-condition uređajima.
Ichigaya kaže da njegova odjeća nudi protu-intuitivno rješenje. Naime, što više nosite tu jaknu, osjećate se rashlađenije.
Više od 20 litara zraka u sekundi cirkulira jaknom, a zrak potom izlazi kroz ovratnik i manžete. Tako se znoj suši, a tijelo hladi.
"Na ideju sam došao kad sam spoznao da ne trebamo hladiti cijelu prostoriju", rekao je Ichigaya.
Trenutačno oko 1.000 kompanija u Japanu koristi ovaj izum iz Kuchofukua, uključujući automobilsku industriju, proizvođače čelika, proizvođače hrane i građevinske firme.
Cijena ove klimatizirane jakne je oko 11.000 jena, odnosno oko 100 eura.