Kako smo postali ovisni o Facebookovom 'palcu gore'?

10.5.2011.
17:27
VOYO logo

Uzdignuti palčevi pretvorili su se u mjerilo popularnosti, dokaz nečijeg uspjeha ili neuspjeha, kao i sredstvo promocije svega i svačega: od glazbe, preko tehnologije, do hrane i pića, a riječ ‘lajkanje’ nepovratno se uselila u hrvatski jezik.

Iako je krajem travnja proslavio tek prvi rođendan, imamo osjećaj da je taj palac s nama cijeli život. Facebookovo dugme, "like button", (sviđati, sviđa mi se…) koji je lansiran 21. travnja 2010. proširio se svijetom poput smrtonosnog virusa koji ubija stare obrasce komunikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

arti-201104220214006 Ta Facebookova inovacija pokazala se kao jedna od najuspješnijih, napravivši neočekivani prodor izvan same društvene mreže te je gotovo potpuno potisnula donedavno najpopularniju opciju “share”.

U prvom tjednu postojanja uzdignuti palac implementiralo je oko 50.000 web stranica, a Facebook je na svoj prvi rođendan objavio da "like" dnevno postavlja 10.000 novih stranica, dok ga danas koristi više od 2,5 milijuna stranica.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Internetski mediji koji su usvojili lajkanje postigli su, u prosjeku, 300-postotni rast prometa koji dolazi s Facebooka, i to ponajprije zato što se svaki like dijeli među prijateljima, a samo klikanje traži znatno manji angažman od dosadašnjeg logiranja i komentiranja na portalima, piše istranews.in.

Osim u marketingu, lajkovi funkcioniranju kao mjerilo osobne afirmacije, i do sada neviđeno sredstvo dijeljenja ukusa, ideja i stavova među običnim ljudima, stvarnim i virtualnim prijateljima. Stotine milijuna ljudi svakodnevno klikću "like" na sve živo i neživo, stoga i ne čudi što je taj uzdignuti palac postao jedno od osnovnih sredstva današnje komunikacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-201104220214006 arti-201103170376006 arti-201102280008006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo