PROTIV ONLINE ŠOPINGA /

Još se uvijek bojimo: tek svaki peti Hrvat kupnju obavlja putem interneta

Unatoč prednostima kao što su štednja vremena i novca - tek se svaki peti Hrvat odlučuje za kupovinu putem interneta. Građani se boje da naručeno nikad neće biti isporučeno ili da će biti lošije kvalitete, a velik dio strahuje od krađe osobnih podataka

12.3.2015.
19:02
VOYO logo

Omiljenu ogrlicu Matea je kupila putem interneta. Ono što je za većinu Hrvata još nepoznanica, za Mateu je mogućnost uštede vremena i novca, cijene znaju biti i trostruko niže.

"Znam da ću uvijek naći po jeftinijoj cijeni i neću morati izdvajati puno vremena za hodanje po šoping centrima", rekla je. 

No, ovaj način kupovine koristi tek svaki peti Hrvat.

"Većina kupaca prije same isporuke nazove da provjeri hoće li mu se čovjek javiti s druge strane", direktor tvrtke za internetsku prodaju Damir Jelavić.

Razlog tomu je zapravo nepovjerenje i nesigurnost kupaca u zaštitu osobnih podataka, tvrdi direktorica agencije za istraživanje tržišta Marijana Plovanić. 

Za Mateu to nije problem jer za online šoping koristi samo račun na kojem nema deponiran veliki iznos.

"Na njega stavim 200 kuna, potrošim 150 i znam da nema nikakvog rizika u slučaju da mi netko na neki način provali u račun, jer sve što može uzeti je tih 50 kuna", nastavlja Matea. 

Hrvate brine i hoće li doista dobiti ono što su i naručili.

"Dosta se žale da im je isporučen krivi proizvod ili da cijena nije ta koja je objavljena na internet stranicama, a ponekad i na to da im proizvod uopće ne stigne kod kuće", kaže Igor Vujović iz Savjetovališta za potrošače Zagreb.

Kada se to dogodi većina ne zna da proizvod zakonski mogu zamijeniti unutar dva tjedna. Adresa za žalbe je Europski potrošački centar.

"Stoji mu na raspolaganju besplatan broj 072414414 kojeg smo uveli prošle godine i koji je ustvari univerzalna zaštita i spaja sve potrošače s odgovornim tijelima", rekao je pomoćnik ministra gospodarstva Vedran Kružić. 

Ipak, podaci tako govore da je online trgovina u Hrvatskoj protekle godine porasla za ogromnih 92 posto, no unatoč tomu, čini samo dva posto tržišta. Prostora za razvoj ima još mnogo. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
bomba
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo