Baš kao što je u pjesmi "Video Killed the Radio Star" britanskog benda The Buggles, koja slavi zlatne dane radija, opisan pjevač čija je karijera uništena dolaskom televizije, tako su Facebook i Twitter uništili blogove. Economist je nedavno objavio zanimljiv članak o tome kako se rast blogova usporio, a u nekim zemljama posve zastao.
Online arheologija može dati iznenađujuće rezultate. Kada je John Kelly iz Morningside Analytics, tvrtke za istraživanje tržišta, nedavno istraživao podatake o web stranicama u Indoneziji, otkrio je "golemo polje mrtvih blogova". Nabrojao ih je nekoliko tisuća koji nisu bili ažurirani od svibnja 2009. godine. Oni su tako označili dolazak nove on-line socijalne mreže, indonezijske verzije Facebooka.
Blogovi su izvrsni za nekoliko stvari koje ne moraju nužno ići zajedno: jednostavni alat za publiciranje, obratni kronološki redoslijed, lepršav stil pisanja i mogućnost komentiranja. No, za održavanje online časopisa ili za razmjenjivanje linkova i fotografija s prijateljima, servisi kao što su Facebook i Twitter (koji objavljuje kratke poruke) su brži i jednostavniji.
Izmjeriti utjecaj te dvije pridošlice na internet je teško. Do nekih solidnih podataka o blogosferi također je teško doći. Prije deset godina stope rasta novih blogova i korisnika koji su ih posjećivali rasle su u okomitoj putanji. Ipak, promet na dvije najpopularnije blogerske platforme Blogger i WordPress, sada stagnira, prema podacima tvrtke za istraživanje medija Nielsen. Nasuprot tome, prošle godine promet na Facebooku je narastao za 66 posto, a na Twitteru 47 posto.
Ljudi se nisu umorili od toga da iskoriste šansu da na internetu mogu objavljivati i međusobno komunicirati lako i gotovo bez troškova, nastavlja Economist. Eksperimentiranje je donijelo inovacije, kao što je komentiranje tema i mogućnost miješanja vlastitih razmišljanja, slika i linkova u rijeku događaja tako da im se ono što je najnovije uvijek nađe na vrhu, kao što je to na blogovima. A ipak, Facebook, Twitter i slične stranice uspjele su razbiti "monopol" blogova.
Primjerice, u Njemačkoj je primjećeno da je prošle godine opao broj linkova između blogova, dok su postovi postajali sve dulji. Gdje će to završiti?, pita se na kraju Economist i odmah nudi odgovor: Možda u jednom jako dugačkom postu na blogu koji govori o smrti blogova.