Jesu li Facebook i Twitter uništili blogove?

Economist je objavio zanimljiv članak o tome kako su stranice za društveno umrežavanje, prije svega Facebook i Twitter uništili 'monopol' blogova.

8.7.2010.
14:26
VOYO logo

Baš kao što je u pjesmi "Video Killed the Radio Star" britanskog benda The Buggles, koja slavi zlatne dane radija, opisan pjevač čija je karijera uništena dolaskom televizije, tako su Facebook i Twitter uništili blogove. Economist je nedavno objavio zanimljiv članak o tome kako se rast blogova usporio, a u nekim zemljama posve zastao.

Online arheologija može dati iznenađujuće rezultate. Kada je John Kelly iz Morningside Analytics, tvrtke za istraživanje tržišta, nedavno istraživao podatake o web stranicama u Indoneziji, otkrio je "golemo polje mrtvih blogova". Nabrojao ih je nekoliko tisuća koji nisu bili ažurirani od svibnja 2009. godine. Oni su tako označili dolazak nove on-line socijalne mreže, indonezijske verzije Facebooka.

Blogovi su izvrsni za nekoliko stvari koje ne moraju nužno ići zajedno: jednostavni alat za publiciranje, obratni kronološki redoslijed, lepršav stil pisanja i mogućnost komentiranja. No, za održavanje online časopisa ili za razmjenjivanje linkova i fotografija s prijateljima, servisi kao što su Facebook i Twitter (koji objavljuje kratke poruke) su brži i jednostavniji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Izmjeriti utjecaj te dvije pridošlice na internet je teško. Do nekih solidnih podataka o blogosferi također je teško doći. Prije deset godina stope rasta novih blogova i korisnika koji su ih posjećivali rasle su u okomitoj putanji. Ipak, promet na dvije najpopularnije blogerske platforme Blogger i WordPress, sada stagnira, prema podacima tvrtke za istraživanje medija Nielsen. Nasuprot tome, prošle godine promet na Facebooku je narastao za 66 posto, a na Twitteru 47 posto.

Ljudi se nisu umorili od toga da iskoriste šansu da na internetu mogu objavljivati i međusobno komunicirati lako i gotovo bez troškova, nastavlja Economist. Eksperimentiranje je donijelo inovacije, kao što je komentiranje tema i mogućnost miješanja vlastitih razmišljanja, slika i linkova u rijeku događaja tako da im se ono što je najnovije uvijek nađe na vrhu, kao što je to na blogovima. A ipak, Facebook, Twitter i slične stranice uspjele su razbiti "monopol" blogova.

Primjerice, u Njemačkoj je primjećeno da je prošle godine opao broj linkova između blogova, dok su postovi postajali sve dulji. Gdje će to završiti?, pita se na kraju Economist i odmah nudi odgovor: Možda u jednom jako dugačkom postu na blogu koji govori o smrti blogova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
ksw
NE PROPUSTI 21. VELJAČE!
VOYO logo
Još iz rubrike
Image
'GRAD JE OBUZEO UŽAS' /

Teror u Francuskoj! Terorist uzvikivao Allahu Akbar, nožem posijao smrt