NEMA IZGOVORA / Iznevjereni putnici će dobiti naknade zbog štrajka

Image
Foto: Photos/ilustracija

Suci u EU-ovu sudu pravde (ECJ) u Luksemburgu zaključili su da naknadu treba proširiti s uobičajenih razloga, poput prebukiranja, dugih kašnjenja i odgoda leta i na one putnike kojima su naštetili i nepredviđeni događaji.

5.10.2012.
7:23
Photos/ilustracija
VOYO logo

Zračni prijevoznici ne smiju se izgovarati na štrajkove kako ne bi plaćali naknadu putnicima koje su iznevjerili, ocijenio je u četvrtak najviši europski sud i tako povećao doseg prava putnika u Europskoj uniji.

Suci u EU-ovu sudu pravde (ECJ) u Luksemburgu zaključili su da naknadu treba proširiti s uobičajenih razloga, poput prebukiranja, dugih kašnjenja i odgoda leta i na one putnike kojima su naštetili i nepredviđeni događaji.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Zračni prijevoznik mora dati naknadu putnicima kojima nije dopušten ukrcaj jer je zbog štrajka na aerodromu njihovu letu promijenjen termin dva dana prije predviđena uzlijetanja", kaže se u sudskome priopćenju.

Po pravilima EU-a, putnici na letovima koji počinju ili završavaju u Europskoj uniji imaju pravo na naknadu od maksimalno 600 eura ako su ostali bez mjesta u avionu. Sve dosad štrajkovi se nisu smatrali razlogom za isplatu naknade.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sud je ocijenio da zračna kompanija ne smije izbjegavati isplatu naknade pozivanjem na izvanredne okolnosti poput štrajka.

Presuda se odnosi na događaj iz 2006. kad je finski prijevoznik Finnair preselio putnike s leta u Barcelonu na let u Helsinki kako bi napravio mjesta za putnike s jednog ranijeg otkazanog leta. Finnair tada nije premještenim putnicima isplatio naknadu. Jedan od njih poslije je na finskome sudu tražio naknadu, a suci su zatražili smjernice od ECJ-a.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 18
Gledaj užvio 13.srpnja
VOYO logo