BOLNO MJESTO KUKURIKU KOALICIJE / Izgubiti posao u državnoj službi - zapravo je isplativo!

I s novom vlasti državne tvrtke ostale su mjesta za uhljebljenje podobnih kadrova. Vješti koriste priliku - poput dvojice državnih zaposlenika koji su prvo uzeli otpremnine, otišli iz tvrtke, a onda se vratili na druga radna mjesta kod istog poslodavca.

23.5.2012.
18:47
VOYO logo

Izgubiti posao u državnoj službi – zapravo je isplativo jer uz isplaćenu otpremninu moguće je ponovno dobiti radno mjesto unutar kuće.

Načelniku Odjela za nabavu u ministarstvu obrane, BrankuPribolšanu, nakon sporazumnog prestanka službe u ožujku isplaćena je otpremnina od 300 tisuća kuna, no pet dana poslije, uz blagoslov ministra, vratio se u Ministarstvo obrane, ovaj put za 4000 kn na mjesec s ugovorom o djelu. Za MORH – ništa sporno.

Slučaj je očekivano naljutio sindikalce. Vladu pozivaju da prekine s takvom praksom te podsjećaju na ironiju istodobne državne rasipnosti i pokušaja štednje.

"Interesantna je poruka koja se šalje jednim takvim potezom u trenutku kada javni sindikati trebaju krenuti u novi kolektivni ugovor", tvrdi BorisPleša, predsjednik Sindikata državnih i lokalnih službenika i namještenika.

No apsurd ide dalje. MladenMalić, aktualni predsjednik Uprave Odašiljača i veza, još 2008. je ondje dobio otkaz kao pomoćni rukovoditelj. Pripalo mu je i 206 tisuća kuna otpremnine. Nešto odrješitiji, ali i moralniji ministar prometa sada mu je dao izbor – ili otpremnina ili posao. Oboje ne.

Šef odašiljača i veza bio je nedostupan za odgovor, ali iz ministarstva su nam pismeno potvrdili da je nakon ministrovog ultimatuma Mladen Malić odlučio vratiti puni iznos otpremnine, odnosno zadržati posao.

Ipak, državni novac curi na sve strane. Pokazuje to možda i novi slučaj u Hrvatskim željeznicama. Novom šefu milijunskim gubicima opterećene HŽ vuče vlakova očito nije odgovarao službeni automobil koji je koristio njegov prethodnik, pa je, doduše putem javnog natječaja – zatražio novi. Limuzina je vrijedna 257 tisuća državnih kuna. On tvrdi, s obzirom na to da za stari automobil uskoro istječe lizing – zapravo se uštedjelo.

"Osobno smatram da će operativni zroškovi tog novog automobila biti manji nego da smo otkupili vozilo staro 5 godina, i nastavili ga držati u svojem voznom parku", izjavio je DamirTot, predsjednik Uprave HŽ vuča vlakova.

Manevarskog prostora za rezove diljem države Vlada očito ima još mnogo. Pitanje je samo politička odlučnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo