ŠTO JE DOVELO DO PADA CESSNE? / 'Taj dan uvjeti nisu bili za vizualno letenje'; Od poginulog Joška se opraštaju i Petrinjci: 'Bio je naš dobročinitelj'

Image
Foto: Kristina Štedul Fabac / PIXSELL

'Bitno je u kojim uvjetima se let odvijao, a taj dan uvjeti nisu bili za vizualno letenje', kaže Doris Novak iz Zavoda za aeronautiku na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu

31.5.2022.
22:28
Kristina Štedul Fabac / PIXSELL
VOYO logo

Završen je terenski dio istrage pada zrakoplova Cessne na Broćanskoj kosi kod Rakovice na Kordunu. U padu su poginule četiri osobe - dvojica njemačkih državljana, jedan švicarski te Joško Sladojević iz Omiša. Na istražiteljima je da otkriju je li se avion srušio zbog loših vremenskih uvjeta, greške pilota ili otkazivanja pojedinih dijelova letjelice. Sam avion skroz je uništen, a izvlačenje je u utorak zbog slabe vidljivosti i nepristupačnog terena bilo odgođeno.

'Velika brda, magla, kiša, mislim da piloti griješe'

"Sada dalje ide sakupljanje informacije, dokumentacije sa stranim istražnim tijelima jer je avion njemačke registracije. Mogu reći da je meteorološki faktor bio veliki, jer su oni bili složeni za ovakav mali avion", kazao je za RTL Danas Danko Petrin, glavni istražitelj zrakoplovnih nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vremenski uvjeti u tom dijelu Hrvatske već su nekoliko puta bili pogubni za pilote. Najveća nesreća dogodila se 2009. kad se Cessna zaledila i pala u predjelu Vaganskog vrha, a poginule su četiri osobe. Mještani kažu da je u psoljednjih dvadesetak godina bilo šest nesreća na tom predjelu kojeg stoga nazivaju 'Kordunskim trokutom'.

''Broćanac, Rakovica to su velika brda, magla kiša. Ja mislim da piloti griješe", kazao je za RTL Petar Magdić iz Novosela.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
ŠTO SE ZAPRAVO DOGODILO? /

Uletjeli su u olujni oblak od čak 12 kilometara: U 'kordunskom trokutu' je u zadnjih 20 godina bilo 6 zrakoplovnih nesreća

Image
ŠTO SE ZAPRAVO DOGODILO? /

Uletjeli su u olujni oblak od čak 12 kilometara: U 'kordunskom trokutu' je u zadnjih 20 godina bilo 6 zrakoplovnih nesreća

Pilot javio da su im životi u opasnosti

Pilot je neposredno prije pada prijavio probleme javivši kontroli zračnog leta: MAYDAY - što je znak da su im životi u opasnosti. Toga je bio svjestan.

"Bitno je u kojim uvjetima se let odvijao. Postoje vizualna i instrumentalna pravila letenja. Kada je riječ o vizualnom letenju, pilot gleda stanje na zemlji. A što se tiče instrumentalnog letenja, onda se obavlja orijentacija pomoću instrumenata u zrakoplovu. Taj dan uvjeti nisu bili za vizualno letenje", kazao je za RTL Danas Doris Novak iz Zavoda za aeronautiku na Fakultetu prometnih znanosti u Zagrebu .

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S njim se slaže i iskusni pilot Hrvoje Zubek, koji ima 20 godina letačkog iskustva i 10 tisuća sati leta.

"Sada pred ljeto svi oni idu letjeti i usred lošeg vremena i preduge pauze s letenjem događaju se ovakvi udesi. To se događa svaku godinu između travnja i kolovoza", kazao je Zubek.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Banija se oprašta od poginulog Joška

Od poginulog Joška Sladojevića oprašta se Banija, jer je on od prvog dana nakon potresa pa sve do tragične pogibije bio njihov dobročinitelj.

"Toliko nam je energije i ljubavi pružio, a uz to i puno humanitarne pomoći koja se slila iz njegovog Stuttgarta. Čak su jednom prilikom skupili i novce pa je on došao dijeliti", kazala je Luca Gašpar Šako iz Petrinje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Pripremili su mu zahvalnicu, koju mu nisu stigli dati.

Slobodna Dalmacija piše kako nevjerica zbog Sladojevićeve pogibije vlada i u Omišu, u kvartu Pirka, gdje se skućio nakon povratka iz Njemačke u kojoj je radio 24 godine. I tamo se s tugom opraštaju od čovjeka o kojemu svi imaju samo riječi hvale. Za Joška govore da je bio gospodin velika srca, omiljen i svugdje rado viđen. O tome govori i činjenica da su ga iz Njemačke došli posjetiti prijatelji doletjevši malim zrakoplovom koji ih je poslije sve skupa odveo u smrt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U nedjelju su svi zajedno, povevši i Joška, krenuli za Njemačku. Vjerovali su u Cessnu, a tamni oblaci iznad Like nisu im se činili kao prijetnja. Pogotovo ne njima, redom iskusnim aeronautičarima, piše Slobodna Dalmacija.

Nažalost, nije bilo tako.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Avionom upravljao iskusni pilot iz Leverkusena

''U ovim teškim trenucima za sve nas koji smo poznavali Joška, ne preostaje nam ništa drugo nego još jednom pokazati zajedništvo i biti podrška jedni drugima, a povrh svega se nadati kako će naš dragi Joško gore negdje naći svoj vječni spokoj. Iako više nisi među nama, ostaješ dio nas, počivao u miru Božjem'', poručili su iz Croatije Stuttgart, nogometnog kluba u kojem je Sladojević igrao.

Njemački mediji pišu da je avionom upravljao pilot koji je inače član zrakoplovnog kluba Bayer Leverkusen. Predsjednik tog kluba, Reinhard Sablowski, za njemačke je medije izjavio da je pilot iz Leverkusena odletio za Split u četvrtak i da je bilo planirano da se vrati u nedjelju. Naglašava i da je bio vrlo iskusan letač. Inače, uz hrvatske istražitelje, istragom pada Cessne kod Rakovice bavi se i njemački Savezni ured za istraživanje zrakoplovnih nesreća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Otok iskušenja
Senorita 89
Versailles
hABAZIN VS. mAGYAR
default_cta
Brak na prvu
Hell's kitchen
Trumbo
Ljubavna zamka
Vlakovi
default_cta
Pevačica
Obiteljske tajne
Brak na prvu Australija
Cijena strasti
VOYO logo