Pogled s Jadranske magistrale na budući Pelješki most, čija gradnja ubrzano ide kraju, kao i pogled s mora, iz podnožja velebne konstrukcije, zadivljujući su. No prizori iz zraka, snimljeni dronom, doista oduzimaju dah.

U lipnju 2022. bit će otvoren za promet?

Dosad su dovršene dvije trećine rasponske konstrukcije mosta koji će - kada prema sadašnjem planu bude posve dovršen u siječnju iduće godine, a u lipnju 2022. pušten u promet - biti dug 2,4 kilometra, visok 55, a širok 21 metar. Njime će ići brza cesta s po dva traka, voznim i zaustavnim, u svakom smjeru, a putovanje do Dubrovnika i krajnjeg juga Hrvatske tada će biti brže za otprilike pola sata.

Prometno povezivanje Hrvatske

No, mnogo važnije od tih tridesetak minuta vožnje jest da će Pelješkim mostom Hrvatska napokon biti prometno povezana, budući da je sada "presječena" na Neumskom koridoru, desetak kilometara dugom priobalnom dijelu teritorija BiH. Uoči ulaska Hrvatske u Schengenski prostor, to će značiti izbjegavanje dosadašnjih carinskih pregleda prilikom ulaska i izlaska iz Neuma, ali i dugih čekanja u kolonama, naročito u vrijeme prometnih "špica" u ljetnim mjesecima.

Grade se i pristupne ceste

Most gradi kineski konzorcij CRBC, a na gradilištu je oko 550 radnika, dok je 120 stručnih osoba.

Kada bude dovršeno postavljanje čelične rasponske konstrukcije, uslijedit će opremanje mosta - postavljanje hidroizolacije, zatim i asfalta te zaštitnih ograda protiv vjetra te odbojnih ograda. U ljeto iduće godine očekuje se i dovršetak ništa manje važnog projekta izgradnje pristupnih cesta, koje na Pelješcu grade austrijski Strabag i grčki Avax. Na tridesetak kilometara bit će tri mosta i četiri tunela, od kojih će Debeli brijeg, dug 2,5 kilometara, biti peti najduži tunel u Hrvatskoj.

Među najvećim mostovima u 21. stoljeću

Da gradnja Pelješkog mosta teče vrlo dobrim tempom potvrdio je za Net.hr i ministar prometa Oleg Butković rekavši kako bi uz sadašnju dinamiku radova most trebao biti dovršen do jeseni ove godine. Glavni projektant mosta, slovenski inženjer Marjan Pipenbaher, kaže, pak, kako je riječ o drugom najvećem ovješenom mostu u Europi i jednom od pet najvećih mostova u svijetu izgrađenih u ovom stoljeću. U građevinskom smislu, riječ je o jednom od najzahtjevnijih mostova jer se nalazi u području izloženom ekstremno jakim vjetrovima i seizmički najaktivnijem dijelu Hrvatske.