Broj poziva i intervencija Hitne pomoći dvostruko je porastao. Broj pacijenata koji dolaze u ambulantu na pregled čak je tri puta veći u prva dva mjeseca ove godine, u odnosu na isto vrijeme lani. Zabrinjavajući podatak jer ih zadržavaju pacijenti s bolovima u prsima, kašljanjem, visokim tlakom i ostalim bolovima primjerenijim za liječnike opće prakse.
"Činjenica je da kod nas pacijenti koriste pregled bez participacije, dobiju terapiju, njima budu propisani lijekovi i dobiju uputnicu za specijalističke preglede," rekli su nam iz Hitne pomoći.
A upravo ta uputnica, koju ispisuje liječnik Hitne pomoći - "zlata vrijedi".
S uputnicom snalažljivi pacijenti preskaču liste čekanja u osječkoj bolnici. Gdje se za specijalističke preglede i pretrage treba oboružati strpljenjem zbog čekanja koje, iako su liste smanjene, može potrajati i nekoliko mjeseci.
U toj zouporabi pomoćnik ministra zdravlja ne vidi problem, "To se predimenzionira, ja tu ne vidim problem i mislim da ga nema, pacijenti koji imaju problema idu na Hitnu i to je normalno. Ako brojka i je veća, to treba riješiti župan, to nije u nadležnosti Ministarstva zdravlja."
Ipak nije uobičajeno da u Hitnoj, kojoj je prioritet rad na terenu, stacionar postaje dominantan.
Medicinsku pomoć ovi liječnici neće nikome uskratiti, ali mogu apelirati da im pripadaju zaista samo hitni slučajevi.