Neslužbeno doznajemo da središnja zgrada državnog inspektorata od
utorka ipak neće biti prazna, inspektori će i dalje u nju
dolaziti raditi još barem nekoliko mjeseci, a potom bi trebali
biti preraspoređeni u pripadajuća ministarstva.
Neki inspektori su pisali svojem sindikatu da vlada potpuni kaos,
no iz ministartva gospodarstva pod kojim će biti zaposleno
156-ero djelatnika ukinutog inspektorata poručuju kako nema
problema s transformacijom.
"Uopće nije bitan smještaj tih ljudi, niti je u pitanju, zato što
svi ti inspektori koji su i dosada radili svoj posao, oni su već
od drugog siječnja nastavili raditi svoj posao i oni sjede u onim
istim prostorijama i i stim uredima kao i do sada", kazao je
glavni tajnik gospodarstva TomislavStojak.
Zbog rošade inspektora mnogi se građani pitaju koga zvati ako,
primjerice, pronađu neispravan proizvod ili pokvarenu namirnicu?
Ili im poslodavac prekrši radnička prava?
Inspektori Ministarstva rada kažnjavat će one koji prekrše
radnička prava, a inspektori Ministastva gospodarstva trebali bi
štititi potrošače. Poljoprivredni inspektori nadzirat će našu
hranu, a najveći inspekcijski resor – onaj Ministarstva finacija
preuzeo je djelatnike koji će nadzirati velik raspon djelatnosti,
od boravišnih pristojbi do zaštite intelektualnog vlasništva.
Inspektori prebačeni u Ministarstvo turizma nadzirat će
ugostitelje.
Sve optužbe kako vlada kaos iz Ministarstva opovrgavaju.
"Svi preuzeti djelatnici inspektorata će imati zagarantirano
radno mjesto sukladno sa svojom stručnom spremom", dodaje
Stojak.
Kritičari poručuju kako je odluka o ukidanju Državnog
inspektorata donesena ishitreno, preko noći, a da se ne zna hoće
li novi sustav inspekcije biti učinkovitiji od starog.
Državna administracija ima još problema zbog blagdana. Prva dva radna dana nove godine državni inspektori dočekali su u potpunom kaosu. Institucija je ukinuta, više stotina djelatnika je samo papirnato raspoređeno u pet ministarstava, a građani koji trebaju njihove usluge su zbunjeni gdje se obratiti.