Zagrepčanka je u prošlom obračunskom razdoblju platila previše struje, a poslane su joj nove uplatnice s 50 kuna većom mjesečnom ratom i nije jedina.
Isto se dogodilo onima koji struju HEP-u plaćaju prema akontacijskim ratama, a kolika će biti akontacija ovisi o potrošnji u prijašnjem odgovarajućem sezonskom razdoblju. Zagrepčanka, je, znači, prošle godine više struje trošila zimi nego ljeti, pa su i akontacije za sljedeće, hladnije, mjesece veće, piše 24sata.
Iz HEP-a poručuju onima koji nisu zadovoljni akontacijskim ratama da ih mogu osporiti pisanim putem.
"Novim kupcima akontacijske rate određuju se na temelju sporazumno utvrđene količine električne energije, odnosno očekivane prosječne mjesečne potrošnje", poručili su iz HEP-a te kažu kako je naplata struje na sličan način riješena i u drugim zemljama.
Podatke možete slati i sami
Oni koji ne žele plaćati prema procjenama mogu sami očitavati brojilo i podatke slati operatoru mreže, a na to ima pravo svaki kupac iz kategorije kućanstva koji ima šestomjesečni obračun, ali mora očitati brojilo i s tim podatkom otići svom opskrbljivaču te tamo potpisati ugovor. I dalje redovito slati podatke internetskom aplikacijom ili na besplatni telefonski broj. Tko ne bude slao podatke izgubit će pravo na samoočitanje nekoliko mjeseci, a tko pokuša zavarati pa prijavi manje nego što je potrošeno, tri godine će morati plaćati struju prema procjeni.
Taj način obračuna trebao bi sasvim nestati tek 2030.
"Ugradnja elektroničkih brojila s mogućnošću daljinskog očitavanja za najbrojniju kategoriju korisnika mreže, a to su kućanstva, znači prije svega prelazak s akontativnog načina obračuna i izdvajanja mjesečnih rata, na mjesečno očitavanje i izdavanje računa prema mjesečno ostvarenoj potrošnji energije. Stvarna potrošnja energije postaje vidljivija kupcu, pa se očekuje da će kupci bolje planirati svoju potrošnju. Pojednostavnjuju se procesi promjene opskrbljivača, očekuje se znatno manji broj reklamacija i brže rješavanje reklamacija", najavio je HEP.