"Treba li netko nastradati, kako bi vi priznali da imate nesigurne automobile", prokomentirao je svoju odluku sudac Vrhovnog suda Alamede, Michael Ballachey.
Dobro upamtite to ime, baš kao što će ga dobro upamtiti i u Fordu. Jer, Ballachey će ući u povijest kao "autor" prvog opoziva automobila, koji je izazvan sudskom odlukom. Da stvar bude gora, riječ je o, ni manje ni više, čak dva milijuna vozila. Opoziv uključuje gotovo svaki Fordov model proizveden od 1984. do 1987. godine, kao i neka vozila, proizvedena 1995. i 1983. godine. Kod "zaraženih" vozila postoji mogućnost da motor u vožnji, - jednostavno prestane s radom. Zvuči benigno? Pa, zamislite samo da vam se to dogodi na prometnoj auto-cesti, pri brzini od 130 km/h, dok vam se iza leđa još većom brzinom približava neko drugo vozilo...
"Ovo suđenje nije još završeno. Sudac nema pravo narediti opoziv i to ćemo, nakon žalbe, i dokazati", izjavio je glasnogovornik Forda Jim Cain.
Dosad su odluke o opozivima svojih proizvoda donosili sami proizvođači, najčešće nakon "zamolbe" američke Službe za cestovnu sigurnost (National Highway Traffic Administration). No, sudac Ballachey tvrdi kako mu kalifornijski zakon daje za pravo - da sam naredi opoziv.
No, tu "priča" ne završava. Naime, slična sudbina mogla bi zadesiti ovu kompaniju i nakon tužbi u Alabami, Marylandu, Illinoisu, Tennesseeju i Washingtonu. Prevedeno, ukupan broj opozvanih vozila mogao bi narasti do nevjerojatnih 22 milijuna.
Nakon nedavnog skandala, koji je izazvao opoziv 6.5 milijuna neispravnih Firestoneovih guma (ugrađenih upravo na Fordova vozila), ovo je još jedan težak udarac drugom najvećem proizvođaču automobila u Americi. Koliko težak, pokazat će prodajni rezultati u predstojećem radoblju...
Popis opozvanih Fordovih vozila
(godina proizvodnje/model/obujam motora):
1983. Capri (2.3 l)
1983. Escort/Lynx (1.6 l)
1983. Mustang (1.6 l)
1983. Thunderbird (2.3 l)
1983. Ranger (2.8 l)
1984. Crown Victoria (5.0 l)
1984-85. Escort/Lynx (1.6 l)
1984-86. Escort/EXP TC (1.6 l)
1986-88. Escort/Lynx (1.9 l)
1985-90. Escort/Lynx HO (1.9 l)
1985-89. Merkur (2.3 l)
1984-90. Tempo/Topaz (2.3 l)
1985-94. Tempo/Topaz HSC (2.3 l)
1984-89. Mustang/Capri (2.3 l)
1984-86. Mustang SVO TC (2.3 l)
1984-86. Mustang/Capri/Cougar TC (2.3 l)
1984-85. Mustang/Capri (3.8 l)
1984-94. Mustang/Capri HO (5.0 l)
1984-88. Thunderbird/Cougar TC (2.3 l)
1984-87. Thunderbird/Cougar (3.8 l)
1984-91. Thunderbird/Cougar (5.0 l)
1986-87. Taurus/Sable (2.5 l)
1986-95. Taurus/Sable (3.0 l)
1986-87. Taurus/Sable (3.8 l)
1986-87. Continental (3.8 l)
1984-92. Mark VII (5.0 l)
1984-89. Town Car (5.0 l)
1984-85. LTD/Marquis (2.3 l)
1984-86. LTD/Marquis (3.8 l)
1984-94. LTD/Marquis (5.0 l)
1985-87. Aerostar (2.3 l)
1986-90. Aerostar (3.0 l)
1984-89. Ranger (2.3 l)
1986-91. Ranger/Bronco II (2.9 l)
1984-90. Bronco (4.9 l)
1984-91. Bronco (5.0 l)
1984-85. i 1988-91. Bronco (5.8 l)
1984-91. F-150 Pickup (4.9 l)
1984-91. F-150 Pickup (5.0 l)
1984-91. F-250 Pickup (4.9 l)
1984-91. F-250 Pickup (5.0 l)
1984-85. i 1988-91. F-150 Pickup (5.8 l)
1984-85. i 1988-91. F-250 Pickup (5.8 l)
1984-85. i 1988-91. F-350 Pickup (5.8 l)
1984-91. E-150 Van (4.9 l)
1984-91. E-150 Van (5.0 l)
1984-85. i 1988-91. E-150 Van (5.8 l)
1990-92. Probe (3.0 l)
1995. Sable (3.0 l)
1995. Taurus (3.0 l)