Drugi dan zaredom tržnice diljem Hrvatske su u blokadi zbog
prosvjeda prodavača protiv fiskalnih blagajni. U Zadru nakon
jučerašnje tučnjave one koji su ih uveli čuva policija.
Na zagrebačkom Dolcu skupilo se čak 700 prodavača i prodavačica
koji su zajedno odmarširali do Ministarstva financija i tražili
sastanak sa Slavkom Linićem. Međutim, on ih je
primio i njihove zahtjeve odbio.
"Tehnički uvjeti nisu problem, prema tome mogu imati od mobilnog
aparata nadalje. Ali ono što dogovaramo s gradovima jest da im
osiguraju napajanje električnom energijom i internetsku veze.
Tržnice su te koje se trebaju pobrinuti da oni koji koriste
njihove prostore imaju uvjete rada", odbacio je ministar
financija argumente prosvjednika kako nemaju tehničkih uvjeta za
fiskalne blagajne.
Upitan što je s tradicionalnim cjenkanjem na hrvatskim tržnicama,
Linić je odgovorio kako ćemo i dalje moći pregovarati za cijenu
unatoč uvođenju fiskalnih kasi.
"Porezi nisu osnovni razlog uvođenja fiskalizacije, nego
kontroliranje kretanja gotovine i roba. Prema tome, onaj tko
prodaje može ujutro napisati da je kilogram paradajza 10 kuna, u
10 sati 8 kuna, a u 13 sat 2 kune. Sve to aparat podnosi. Nas
zanima tko prodaje, od kuda je dobio robu i gdje završava
gotovina", naglasio je.
Također je odbacio argument prosvjednika da nijedna europska
tržnica ne izdaje fiskalne račune.
"Postoje primjeri poput organizirane tržnice u Barceloni. Porezne
uprave u Europi itekako vode brigu kako smanjiti nezakonito
poslovanje i sivu ekonomiju te kako kontrolirati zaposlene. I tu
je odgovor. Svi će ti ljudi i ostati raditi. Ono u što sam ja
uvjeren jest da mnogi od njih sada rade na crno. S uvođenjem
fiskalizacije imat ćemo vrlo jasne podatke i svi oni će morati se
registrirati na Zavodu, plaćati svoje doprinose, imati osiguranu
mirovinu, a ne starost dočekati na socijalnoj pomoći države",
pojasnio je ciljeve Zakona o fiskalizaciji.
Već drugi dan otkako je Hrvatska dio velike europske obitelji stvorili su se veliki prometni čepovi na granicama sa zemljama koje nisu članice Europske unije.
"Očito za europsku granicu treba prilagodba i carini, ali i prijevoznicima. Očito nam treba vrijeme prilagodbe i na jednoj i drugoj strani i to će značiti kolone. Ali zbog toga se ne trebamo opterećivati jer će se i jedni i drugi uhodati za nekoliko dana", zaključio je.