Mark Zuckerberg otkrio je da se svaki dan pošalje više od četiri milijarde poruka preko Facebooka. Za ovaj novi sustav slanja poruka Zuckerberg kaže da je "bešavan, neformalan, neposredan, osoban, jednostavan i minimalan". Ipak, kako je naglasio: "To nije e-mail!"
Projekt razvijanja vlastitog sustava razmjenjivanja poruka bio je poznat pod nazivom Project Titan, a o njemu se govori još od veljače ove godine. Možda i s prevelikom oduševljenjem, nazivali su ga i "ubojicom Gmaila", no sada vidimo da je Facebook predstavio nešto drugačije, što bi se moglo nazvati social inbox.
Naime, Facebookov sustav razmjenjivanja poruka godinama je bio najveća smetnja korisnicima. Primjerice, mnogima je najveći problem bilo jednostavno brisanje starih e-mailova jer je to oduzimalo previše vremena. Također, Facebookov sustav poruka bio je samo indirektno vezan uz e-mail, a e-mail je i dalje ostao standardni način na koji ljudi razmjenjuju poruke kada nisu na Facebooku.
Uskoro će korisnicima Facebooka biti omogućeno korištenje e-maila uz Facebookovu adresu, primjerice, ImePrezime@facebook.com, ali ćete uz ovaj mail moći integrirati i druge e-mail adrese te servise.
Novi sustav jednostavniji je, primjerice, od e-mail sustava Gmaila, jer kod Facebooka e-mail ne uključuje naslov, funkcije slanja CC: i BCC:, te je poruku moći poslati stiskanjem tipke Enter. Ili, kako se ističe na Facebookovom blogu: "Poruke nisu e-mailovi."
Korisnik će moći slati i primati poruke preko mobitela, IM-a ili Facebooka. Poboljšana je podrška za komunikaciju s prijateljima u stvarnom vremenu (real time), gdje god da se nalaze, s mogućnošću da sve poruke jednog prijatelja organizirate u samo jedan razgovor. Korisnicima koji dobiju pozivnice cijeli će sustav biti dostupan u narednih nekoliko mjeseci.
"Ubojica" Gmaila? Teško. No, unatoč tome svakako je riječ o velikom potezu Facebooka koji nije ušao u izravan sukob s Gmailom i drugim velikim freemail servisima, nego je stvorio nešto sasvim novo, te se nada da će istisnuti e-mail kakav danas poznajemo.
Naime, sve što se tiče e-maila ima veze s identitetom. A Facebook je iznad svih kad je riječ o igri identiteta preko svojeg seta API-ja za developere Facebook Connecta. Uvesti pravi webmail proizvod na vrh već postojećih URL-ova koje su korisnici odabrali i Facebook Connecta, nešto je na što bi se i divovski Google mogao naježiti.
E-mail je Facebooku očito sporedan, a primarna mu je želja postati komunikacijska platforma novih generacija.