Facebookov fijasko s postavkama privatnosti

Kao što je Mark Zuckerber i najavio, korisnike Facebooka, njih nešto više od 350 milijuna, danas je prilikom spajanja dočekala nova poruka da ažuriraju svoje postavke koje se odnose na privatnost

10.12.2009.
16:56
VOYO logo

Konkretno, poruke o statusima i dijeljeni sadržaji tako bi bili vidljiviji cijelom svijetu i tražilicama, poput Googlea, Yahooa i ostalih. To je korak koji se mogao i očekivati, međutim kako dobro primjećuju na Readwriteweb.com, jezik, odnosno način koji su koristili da to objave je u najmanju ruku problematičan ("orvelovski", kako piše Marshall Kirkpatrick na ovoj web-stranici).

Naime, Facebook je prije nekoliko dana najavio da su ove promjene napravljene kako bi se poboljšala zaštita privatnosti korisnika Facebooka. Prema Zuckerbergovim riječima, jedini cilj bio je pomoći korisnicima da "kontroliraju što dijele s kojim korisnicima i grupama ljudi", međutim prema novoj default postavci, korisnicima se sugerira da njihovi podaci i aktivnosti na Facebooku budu vidljivi svima (everyone).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

To nije ono zbog čega smo se prijavili na Facebook. Ne radi se zapravo uopće o privatnosti, pa prema tome niti o zaštiti privatnosti, nego o povećanju prometa samog Facebooka i vidljivosti onoga što rade korisnici na Facebooku, ali na drugim mjestima, primjerice među rezultatima Googlea.

Podsjetimo, Google je nedavno u sklopu svog Google Social Search među rezultate pretrage uveo i Twitter, pa je nakon ovog poteza Facebooka pitanje vremena kada će među rezultate pretrage uvesti i primjerice naše poruke o statusima na Facebooku.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Preporučuje se da informacije poput e-mail adrese ostanu vidljive samo vašim prijateljima, međutim nemojte da vas to zavara. Facebook želi da poruke o statusima koje ostavljate prijateljima budu vidljive na cijelom internetu.

Drugim riječima, nova postavka da vašu poruku na statusu mogu vidjeti svi, i da je to po defaultu – to je velika promjena. Naravno, i dalje nije teško zadržati postojeće postavke privatnosti, ali zbrka oko toga što su te postavke teško da rješava fraza "stare postavke" (old settings), koja je danas ponuđena korisnicima.

Neki korisnici danas su primijetili da su njihove default postavke u stvari old settings, a ne everyone. Tako su se old settings pojavile kao privatne po defaultu onim korisnicima koju su barem jednom promijenili svoje postavke privatnosti, odnosno koji su zaštitili neke sadržaje koje ne žele dijeliti s drugima. Ljudi koji uopće nikada nisu mijenjali svoje postavke ili koji već imaju te postavke podešene tako da sve bude dostupno svima, imat će te postavke prema defaultu dostupne prema van.

Teško je sa sigurnošću to još znati jer je Facebook prilično nejasan kad treba objasniti što se zapravo događa. Jedan dio problema je taj da u Facebooku očito žele prema medijima stvar iskomunicirati tako da njihovi korisnici budu više usmjereni prema javnosti, međutim kada to isto žele iskomunicirati sa svojim korisnicima, proizlazi da veći naglasak stavljaju na komunikaciju o privatnosti nego što tu privatnost mogu garantirati promjenama koje su upravo uveli.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Poruka koju nam Facebook želi ovim promjenama poslati očito glasi: "Molimo ažurirajte svoje postavke i zaštitite svoju privatnost tako da sve što radite na Facebooku bude vidljivo ostatku svijeta."

Svoj komentar možete ostaviti na našem forumu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prethodni članci:

arti-200912080241006 arti-200912020219006 arti-200911240284006 arti-200910280076006 arti-200911110382006 arti-200911270025006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
FNC 20 PROPUŠTENE
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo