Facebookov fijasko s postavkama privatnosti
Kao što je Mark Zuckerber i najavio, korisnike Facebooka, njih nešto više od 350 milijuna, danas je prilikom spajanja dočekala nova poruka da ažuriraju svoje postavke koje se odnose na privatnost
Konkretno, poruke o statusima i dijeljeni sadržaji tako bi bili vidljiviji cijelom svijetu i tražilicama, poput Googlea, Yahooa i ostalih. To je korak koji se mogao i očekivati, međutim kako dobro primjećuju na Readwriteweb.com, jezik, odnosno način koji su koristili da to objave je u najmanju ruku problematičan ("orvelovski", kako piše Marshall Kirkpatrick na ovoj web-stranici).
Naime, Facebook je prije nekoliko dana najavio da su ove promjene napravljene kako bi se poboljšala zaštita privatnosti korisnika Facebooka. Prema Zuckerbergovim riječima, jedini cilj bio je pomoći korisnicima da "kontroliraju što dijele s kojim korisnicima i grupama ljudi", međutim prema novoj
To nije ono zbog čega smo se prijavili na Facebook. Ne radi se zapravo uopće o privatnosti, pa prema tome niti o zaštiti privatnosti, nego o povećanju prometa samog Facebooka i vidljivosti onoga što rade korisnici na Facebooku, ali na drugim mjestima, primjerice među rezultatima Googlea.
Podsjetimo, Google je nedavno u sklopu svog Google Social Search među rezultate pretrage uveo i Twitter, pa je nakon ovog poteza Facebooka pitanje vremena kada će među rezultate pretrage uvesti i primjerice naše poruke o statusima na Facebooku.
Preporučuje se da informacije poput e-mail adrese ostanu vidljive samo vašim prijateljima, međutim nemojte da vas to zavara. Facebook želi da poruke o statusima koje ostavljate prijateljima budu vidljive na cijelom internetu.
Drugim riječima, nova postavka da vašu poruku na statusu mogu vidjeti svi, i da je to po
Neki korisnici danas su primijetili da su njihove
Teško je sa sigurnošću to još znati jer je Facebook prilično nejasan kad treba objasniti što se zapravo događa. Jedan dio problema je taj da u Facebooku očito žele prema medijima stvar iskomunicirati tako da njihovi korisnici budu više usmjereni prema javnosti, međutim kada to isto žele iskomunicirati sa svojim korisnicima, proizlazi da veći naglasak stavljaju na komunikaciju o privatnosti nego što tu privatnost mogu garantirati promjenama koje su upravo uveli.
Poruka koju nam Facebook želi ovim promjenama poslati očito glasi: "Molimo ažurirajte svoje postavke i zaštitite svoju privatnost tako da sve što radite na Facebooku bude vidljivo ostatku svijeta."
arti-200912080241006 arti-200912020219006 arti-200911240284006 arti-200910280076006 arti-200911110382006 arti-200911270025006