Registracija
Ako imaš Voyo pretplatu, registriraj se istim e-mailom i čitaj net.hr bez oglasa! Saznaj više
Toggle password visibility
Toggle password visibility
Već imaš račun?
Obnovi lozinku
OVO JE OZBILJNO /

Skandal prijeti Formuli 1: Mercedes i Red Bull krivi za sve?

Skandal na pomolu: Kako su Mercedes i Red Bull navodno zaobišli ključno pravilo za 2026.

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx

Nova era Formule 1, koja započinje 2026. godine s radikalno novim tehničkim pravilima za pogonske jedinice, već je zasjenjena prvim velikim skandalom. U središtu kontroverze nalaze se dva titana sporta, Mercedes i Red Bull, koji su navodno pronašli "sivu zonu" u pravilniku kako bi stekli značajnu prednost nad rivalima poput Ferrarija, Honde i Audija.

U čemu je problem?

Problem leži u omjeru kompresije motora s unutarnjim izgaranjem. Novi tehnički pravilnik za 2026. godinu, s ciljem izjednačavanja snaga i olakšavanja ulaska novih proizvođača, smanjuje maksimalni dopušteni omjer kompresije s dosadašnjih 18:1 na 16:1. Međutim, konkurenti sumnjaju da su Mercedes i Red Bull Powertrains pronašli način da zaobiđu ovo ograničenje. Prema optužbama, njihovi motori poštuju pravilo od 16:1 tijekom statičkih provjera, ali u uvjetima utrke, kada dosegnu visoke radne temperature, efektivni omjer kompresije raste i vraća se blizu starih vrijednosti od 18:1. Procjenjuje se da bi takva prednost mogla donijeti do 15 konjskih snaga, što se na stazama poput Albert Parka prevodi u čak tri desetinke sekunde po krugu.

Formulu 1 ekskluzivno 2026., 2027. i 2028. gledajte na RTL-u i platformi VOYO.

Rupa u pravilniku i termalna ekspanzija

Ključ navodnog zaobilaženja pravila krije se u jednoj rečenici tehničkog pravilnika (članak C5.4.3), koja specificira da se mjerenje omjera kompresije mora provoditi "na sobnoj temperaturi". Inženjeri Mercedesa i Red Bulla, kako tvrde suparnici, iskoristili su taj detalj dizajnirajući unutarnje komponente motora od materijala koji se značajno šire pod utjecajem topline. Kada je motor hladan i podvrgnut FIA-inoj inspekciji, sve je unutar granica. No, na stazi, zbog toplinske ekspanzije, geometrija cilindara se suptilno mijenja, što omogućuje viši omjer kompresije, a time i veću snagu i efikasnost. Zanimljivo je da talijanski mediji navode kako je bivši Mercedesov inženjer, koji je prešao u Red Bull Powertrains, sa sobom donio i znanje o ovom konceptu, na kojem Mercedes navodno radi više od godinu dana.

VOYO donosi jedinstveno iskustvo u Formuli 1. 

Međunarodna automobilistička federacija (FIA) sada je pred velikim izazovom. Iako su potvrdili da se o problemu raspravlja, nalaze se u procjepu. Pravila jasno kažu da se mjerenje vrši na sobnoj temperaturi, ali istovremeno drugi članak nalaže da bolidi moraju biti u skladu s propisima "u svakom trenutku tijekom natjecanja". S obzirom na to da su motori za 2026. već homologirani, bilo kakva naknadna promjena pravila izazvala bi kaos. FIA očajnički želi izbjeći da nova era započne valom prosvjeda na prvoj utrci u Australiji, no kompromis koji bi zadovoljio sve strane čini se gotovo nemogućim.

POGLEDAJTE VIDEO: Zabava, smijeh i puno živciranja! Pripremite sredstva za smirenje: Vrijeme je za rukomet

 

 

403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike
Pročitaj i ovo
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Regionalni portali
403 Forbidden

403 Forbidden


nginx
Još iz rubrike