Ovo je savjet iz nove studije sveučilišta Northern Illinois, Evansville i Auburn, o kojoj piše Wall Street Journal.
Znanstvenici su angažirali četiri napredna korisnika Facebooka, koji su profesionalci za ljudske resurse, kako bi procijenili profile 56 korisnika. Ova četvorica su pomno istražila profile u trajanju od 10 minuta svaki. Dakle, postove, komentare, prijatelje, fotografije, hobije, stupanj obrazovanja i ostalo, te su ih ocijenili prema tzv. Big Five osobinama ličnosti (otvorenost, savjesnost, ekstrovertnost, ugodnost i neurotičnost).
Primjerice, ocjenjivači su odgovarali na niz pitanja vezanih uz osobnost (je li osoba pouzdana, koliko je emocionalno stabilna).
Šest mjeseci kasnije znanstvenici su usporedili procjene 56 korisnika koje su obavili njihovi šefovi te su pronašli snažnu vezu između uspjeha na poslu i dodijeljenih bodova na Facebooku.
Grupa koja je ocjenjivala profile na Facebooku uglavnom je favorizirala studente koji su putovali te studente koji imaju više prijatelja i pokazuju širok raspon interesa i hobija.
Zanimljivo je, primjerice, da se fotografije s tuluma nisu negativno odrazile na njihove ocjene. Dapače, ocjenjivači su takve studente percipirali kao otvorene i prijateljski nastrojene, kaže Don Kluemper, profesor menadžmenta na Sveučilištu Northern Illinois, koji je bio voditelj ovog istraživanja.
"Ja ne mislim da slika na kojoj držite pivo može negativno utjecati nas vas, međutim ako imate sliku na kojoj pijani ležite negdje u jarku, to bi moglo biti negativno", rekao je.
Tražite li posao, napravite 'generalku' na svom profilu. Iako naši poslodavci tek sporadično zavire na Fejs ne bi li provjerili kakav je kandidat za posao koji im se javio, uredite malo Timeline, maknite kompromitirajuće fotke, statuse, linkove... Nikad ne znate koliko ograničen svjetonazor ima vaš budući gazda.
Prethodni članci: arti-201202160292006 arti-201202130518006 arti-201201190258006 arti-201201040683006 arti-201202170584006