E-mail memorandum

Koristite li se svim mogućnostima koje pruža e-mail? Ukoliko na vagu stavimo samo milijarde potrošenih funti, dolara i drugih valuta isključivo namijenjenih u tzv.

30.11.2000.
22:09
VOYO logo

Prema najnovijim analizama tržišta, objavljenima u Financial Timesu, internet je dobio titulu najbržeg elektroničkog poslovnog alata, dok Lois Halpern, e-mail guru, naglašava da korištenje tog alata u svakodnevnom poslovanju nije ni blizu njegovih stvarnih komunikacijskih mogućnosti. Po njemu, neshvatljiva je činjenica da u 4.000 milijardi e-mailova, koji se pošalju godišnje, gotovo nitko ne stavlja logotip kompanije, svog proizvoda ili usluge.

Milijarde funti, dolara i drugih valuta troše se u svrhe tzv. "brand buildinga", odnosno plasiranja određene marke proizvoda, firme ili usluge na već zatrpano tržište imena i poslovnih veličina. U svijetu u kojem svakodnevno percipiramo i do 3.000 marki-logotipa, "branding" je od izuzetne važnosti za raspoznavanje i isticanje na tržištu. Stvaraju ga vrhunski timovi stručnjaka, a kompanije troše u prosjeku 13,3% svog budžeta samo na taj aspekt marketinga.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S druge strane, koliko e-mailova dnevno stiže u vaš e-kaslić? Koliko ih dnevno šaljete? Možda još niste osvijestili činjenicu da više vremena provodite na mailu poslovno komunicirajući s vašim partnerima, nego na telefonu ili faxu, i niste sami jer jedan od 10 biznismena šalje i prima najmanje 20 mailova dnevno. U visokorazvijenim zemljama i industrijama trećeg sektora e-mail se koristi u 97% slučajeva od bilo kojeg drugog oblika komunikacije.

Nakon ovih podataka nameće se logično pitanje: je li vam ikad palo na pamet faksirati poslovnu ponudu, ili bilo koji drugi oblik poslovnoga upita, na praznom, bijelom papiru, bez vašeg memoranduma. Kad se postavi isto pitanje u poslovnom dopisivanju putem maila odgovor je: Ne! Sviđalo se to nama ili ne, e-mail preuzima vodstvo nad tradicionalnim načinom komuniciranja. Računica prema kojoj možete biti sigurni da je ovo istinita tvrdnja je vrlo jednostavna. Kada je na tržište lansiran radio trebalo je 40 godina da osvoji 40.000 korisnika. Televiziji je trebalo 15 godina da dosegne kritičnu masu upotrebe. Dok je novim komunikacijskim kanalima poput Hotmaila ili Yahooa bilo potrebno manje od godinu dana da uspostave korisničku bazu od 10.000 ljudi, i to bez reklamiranja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad je riječ o internetu one fizičke granice gotovo da i ne postoje. Uvriježeni poslovni protokoli gube i uzmiču pred e-mailom koji postaje unificiran komunikacijski i poslovni protokol. Sviđalo se to nama ili ne trend je u porastu, a uvriježeni sustav prezentiranja vizitkom, brošurom ili press materijalima postupno se seli u novi medij.

Želite li povećati brzinu komuniciranja, ostvariti bolji odnos s klijentima, osvojiti novo tržište i uspostaviti povjerljivu vezu s potencijalnom publikom učite iz najočitijeg primjera Microsofta. "Slučaj" Bill Gates, koji je kompletan posao vodio mailom, ne skrivajući informaciju i proces odlučivanja unutar organizacije te prema van, ubrzalo je proces, dokumentiran je tijek donošenja odluka i nitko nije preuzeo kontrolu nad komunikacijom, što je urodilo izuzetnim rezultatima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo