Počela su sniženja čak i do 70 posto, no kupci ne dvoje o tome je li riječ o stvarnom popustu ili tek marketinškom triku trgovaca.
Ubuduće će najmanje 20 posto proizvoda u trgovini morati biti na najvećem navedenom sniženju. Odredit će se sezonski, počinjat će u siječnju i srpnju i trajati do 60 dana.
"Tokom godine trgovac može imati različite popuste, ali da potrošač zna da je sezonsko za ova dva perioda u godini", rekla je Đema Bartulović iz Odjela za zaštitu potrošača u Ministarstvu gospodarstva.
Novi su uvjeti i za akcijske prodaje te će imati rok od najviše mjesec dana.
"Zato što se u praksi događalo da su neki proizvodi na akciji bili po nekoliko mjeseci i na taj način su se zavaravali potrošači", dodala je Bartulović.
Zavaravanja su svjesni i sami potrošači, koji ne vjeruju previše da ih od prijevara štiti zakon.
Jasnija zakonska pravila novog prijedloga Zakona o zaštiti potrošača donose se zbog usklađivanja s europskom praksom. Sviđaju se i udruzi koja se brine o pravima potrošača, no zamjeraju mu što nije jednostavniji.
"Morate nekoliko puta pročitati neku odredbu prosječnom potrošaču
bi to trebalo biti jasno
na prvi pogled koja su njegova prava", izjasnila se
Dijana Kladar, pravna savjetnica društva
Potrošač.
I trgovci još uvijek proučavaju novi Zakon te zasad nemaju prigovora.
"Rasprava je u tijeku nadam se da neće biti većih problema vezano uz novosti koje predlaže zakon o zaštiti potrošača", rekla je Ivona Bačelić Grgić iz Sektora za trgovinu HGK.
Za primjedbe im je ostalo još samo 4 dana. Novi zakon na snagu bi trebao stupiti sredinom ožujka.