No, mnogo se toga promijenilo otkad je prvi put lansiran Microsoft Office. Ljudi koriste računala na posve drugačiji način. Tvrtke svojim zaposlenicima moraju omogućiti rad u pokretu, te pristup istim dokumentima na različitim mjestima, a rješenja moraju biti jeftina i pristupačna.
Osim toga, Microsoft sad ima konkurenciju. Google Docs su se uozbiljili, te su besplatni ili jeftini za korištenje u poslovnom svijetu, a Open Office postaje sve prihvaćeniji.
Danas nije lako prodati uredski softver korisnicma, tvrdi Sheri McLeish, analitičarka za konzultantsku tvrtku Forrester. Većina ih ima instaliranu neku verziju Officea na svojim računalima, a za sve ostale, tržište je prepuno besplatnih alternativa.
Ljudi puno manje komuniciraju kroz dokumente, a puno više kroz društvene mreže. E-mail i Wordovi dokumenti gube svoj značaj, a poruke se sad izmjenjuju preko Twittera i Facebooka.
Umjesto da digne ruke od novog Officea, Microsoft ima plan. Puna verzija Officea, koja će biti predstavljena danas, i dalje će ostati velik i skup komad softvera, no uskoro će sve aplikacije iz Officea biti dostupne na webu. Servis pod imenom "Microsoft Office Web Apps" bit će dostupan 500 milijuna korisnika besplatnih Windows Live servisa. Uz to, korisnicima je dostupan Docs.com, na kojem mogu razmjenjivati dokumente s Facebook prijateljima.
Microsoftovo glavno oružje je familijarnost. Većina korisnika računala zna kako se koristi Office, ili je to barem znala prije Office 2007. godine. Oni koji to ne znaju vjerojatno će se radije odlučiti za Microsoftov softver umjesto nekog proizvođača za kojeg nisu čuli ili za servis u koji nemaju povjerenja.
Zašto Microsoft internetsku verziju Officea nudi besplatno? Odgovora ima puno: konkurencija, kriza, reklama za punu verziju, no u čem god bila tajna, sretni smo zbog ovog poteza softverskog diva.