U sklopu završne večeri drugog izdanja nacionalnog festivala oglašavanja IdejaX, dodijeljene su nagrade X i Mixx za najbolje radove u kreativnom oglašavanju u tradicionalnim i online medijima. Nagrade X dodijeljene su u 21 kategoriji, koje su bile podijeljene u dvije osnovne skupine: Najbolje na tržištu (13) i Najbolje od zanata (8). Za natjecanje X ukupno je bio prijavljen 161 rad od strane 29 prijavitelja i 91 naručitelja. Prestižnu titulu Agencije godine osvojili su Bruketa&Žinić OM, a ista agencija osvojila je i Grand Prix festivala za naručitelja Hrvatsku poštu. Najboljim oglasom proglašen je oglas "QR marka" , dok je nagradu za "Oglašivača godine" osvojio Raiffeisenbank Austria.
Kod natjecanja Mixx za najbolje oglašivačke radove u online/digitalnim medijima, nagrade su dodijeljene u sedam kategorija podijeljenih prema ciljevima kampanja, uz posebnu nagradu za najbolji rad "Best in Show" , koju je osvojila agencija Drap za kampanju "Euromania 2012" klijenta One2Play. Za natjecanje Mixx bile su prijavljene 73 kampanje i elementi kampanja od strane 20 prijavitelja i 49 naručitelja.
Predsjednik stručnog žirija nagrade X, Nikola Žinić izjavio je: "Ove godine bilo je više kvalitetnijih radova u usporedbi s prošlom godinom te je općeniti prosjek prijavljenih radova bolji i vidljiv je pomak prema naprijed. Primjetili smo visoku razinu strateškog razmišljanja, ideja i produkcije velikih agencija koje i dalje vrlo kvalitetno rade. Također, prijavilo se i dosta manjih agencija, a jedan njihov rad nas je posebno razveselio i iznenadio. One polako pronalaze mjesto za sebe i za to im treba odati priznanje. Započeti posao u ovim vremenima nije baš zahvalno te bi festival ubuduće trebao uložiti još više truda kako bi se manjim agencijama olakšalo sudjelovanje u natjecanju, jer će se time podići njegova ukupna kvaliteta.”
"Online tržište se vidno razvija tako da smo ove godine, u skladu s očekivanjima, imali znatno veći broj kvalitetnijih radova nego prošle godine. Konkurencija je bila snažna i svi finalisti se mogu osjećati pobjednicima jer su u nekim kategorijama samo nijanse presudile - ponekad tek druga decimala! Izuzetno smo sretni što smo mogli vidjeti kompleksnije digitalne projekte i nadamo se da će klijenti u većem broju početi ulagati u online medije proporcionalno njegovoj snazi.", izjavila je Anđela Buljan Šiber, predsjednica žirija nagrade Mixx nakon dodjele nagrada za najbolje digitalne kampanje.
Nagrade X u skupini Najbolje na tržištu osvojili su: - Hrana - "Slastistika", Unex Grupa za klijenta Zvijezdu - Pića - "Pan ljeto", Imago reklamna agencija za Carlsberg Croatia - Moda, zdravlje i ljepota - "Počinak", agencija Bruketa&Žinić OM za Belupo - Trgovina - "Krpe", BBDO Zagreb/Studio Dogan za vinoteku Bornstein - Turizam, kultura i slobodno vrijeme - "Vizualni identitet hotela Lone", Bruketa&Žinić OM za Maistru - Transport i auto moto industrija - U ovoj kategoriji žiri nije dodijelio nagradu - Telekomunikacije - "Bonbon - Moron/Debil/Kreten", Fahrenheit za T-Hrvatski Telekom - Mediji i izdavaštvo - U ovoj kategoriji žiri nije dodijelio nagradu - Financijske i osiguravajuće usluge - "U dobroj formi TV", Imago reklamna agencija za Raiffeisenbank Austria - Poslovne usluge i proizvodi za industriju - "QR marka", Bruketa&Žinić OM za Hrvatsku poštu - Društvene akcije - "Kućicin dobri buvljak", Imago reklamna agencija za Udrugu Druga pomoć - Samopromocija/korporativne komunikacije - "Bruketa&Žinić: izložba", Bruketa&Žinić OM za Bruketa&Žinić OM - Ostalo - U ovoj kategoriji žiri nije dodijelio nagradu
Nagrade X u skupini Najbolje od zanata dobili su: - Najbolja upotreba lokalne kulture - U ovoj kategoriji žiri nije dodijelio nagradu - Najoriginalnija komunikacijska strategija - "Welcome project (najveća dobrodošlica na svijetu), Imago reklamna agencija za Projektil - Najinspirativnija ideja - "Stina", Bruketa&Žinić OM i Brandoctor za Jako vino - Najbolja izvedbena vještina/produkcija u nekom oglasnom sredstvu - "1000 free SMS-ova", Publicis za Bonbon - Najbolja upotreba tehnologije - "QR marka", Bruketa&Žinić OM za Hrvatsku Poštu - Najbolji dizajn i art direction - "Stina", Bruketa&Žinić OM i Brandoctor za Jako vino - Najbolje integrirana kampanja - "Ante traži zvijezdu", Grey Worldwide Zagreb za Tomato - Najbolji copywriting - "Epimen kapsule", Imago reklamna agencija za Epimen
O pobjednicima nagrada X odlučivao je stručni žiri u sastavu: Vanja Blumenšajn (Imago), Veljko Žvan (Grey), Igor Mladinović (McCann Erickson), Kruno Serdar (Unex), Boris Belak (Luminus Creative), Ana Lozica (Proximity Zagreb), Krešimir Purgar (Publicis), Nikola Žinić (Bruketa&Žinić OM), Siniša Waldinger (BBDO).
Za nagradu Mixx nagrađeni radovi i agencije prema kategorijama su: - Brand Awareness and Positioning - "Euromania 2012", Drap za klijenta One2Play - Brand/Product Launch - Brlog i Bruketa&Žinić za online kampanju Kukuriku koalicije - Cross Media Integration - "Ante traži zvijezdu", Grey Worldwide Zagreb za Tomato - Direct Response and Lead Generation - "Slikaj i plati", iZone i Mediacom za Erstebank - Brand destination site - "hans-juan.com.hr", Proximity Zagreb za Seat - Corporate site - Nivas za stranicu "crosig.hr" - Display Ad - "No matter what guarantee", McCann Digipark za Toshiba-u
O pobjednicima nagrada Mixx odlučivao je stručni žiri u sastavu: Neven Jacmenović (Nivas), Vanja Bertalan (web.burza), Gorjan Agačević (Revolucija), Anđela Buljan Šiber (McCann DigiPark), Nikola Vrdoljak (Gingernet), Saša Škorić (OMG), Dario Drmač (Unex), Ana Penović (Jasno & Glasno), Joško Oršulić (Drap), Kristijan Pakšec (inspiracija.com), Ana Klarić Kumer (Inventa), Vjekoslav Srednoselec (Mediacom).
Detaljnije informacije o pobjednicima i svim nagrađenim radovima možete pronaći na web stranici IdejeX: www.idejax.com.