Čudotvorni filter

Vrhunske kvalitete, jednostavan za izradu te nadasve koristan. No zašto se ne prodaje i tko to sprema urotu Markusu Kemperu i Hermannu Traboldu?

15.6.2000.
23:22
VOYO logo


Proizvođači automobila i naftni koncerni mora da zdvajaju od muke pred ovim prizorom: Svakoga dana u njemačkom paviljonu na Expou tiska se mnoštvo posjetelja pred jednim video radom. Ne, nije riječ o futurističkoj viziji auta 2030. već o uljnom filteru koji će promjenu ulja učiniti nepotrebnom, štednju neopisivo velikom.

Bjorn Finkenstaedt, voditelj svjetskih projekata na Expou kaže da je upravo taj već realizirani projekt ključan za auto budućnosti te smanjenje uljnog otpada. Čudotvorni filter što ga je u Hannoveru prezentirao Markus Kemper temelji se na patentu starom 10 godina. Naime, 1990. Hermann Trabold izumio je filter veličine jedne konzerve koji funkcionira na principu filtera za kavu, zadržava čestice i vodu te filtrira čisto ulje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Dakle svakih 15 000 kilometara morat će se mijenjati samo umetak koji stoji svega 18 maraka i eventualno uliti malo ulja. Rezultat : 50 posto manje troškova, 85 posto manje uljnog otpada te za 10 posto manja potrošnja goriva.

Deset punih godina borio se Trabold protiv velikih auto i naftnih kompanija koje 40 posto svoje dobiti ostvaruju prodajom spojeva za podmazivanje. Konsturktori su branili proizvođače tvrdeći: izum nema nikakve koristi čak je i štetan za motor. Najdalje je otišao koncern ulja Agip koji tvrdi da je sistem uzrokovao mnoge štete na motoru.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Traboldov suradnik Markus Kemper kaže da je to jednostavno urota. Do sada je poduzeće Trabold ugradilo 25 000 filtera, većina je kupaca zadovoljna, a garancija je doživotna. U borbi protiv auto-giganta Trabold traži pomoć u politici i to prije svega u Ministarstvu za zaštitu okoliša i Zelenima no niti tu nema velikih izgleda.

Jedinu potporu Trabold i Kemper dobili su od komisije u Hannoveru koja je filter podvrgnula ispitivanjima i oduševljeno izjavila: filter je zaista vrhunske kvalitete, jednostavan za izradu i koristan.

No, hoće li dvojac znati iskoristiti šansu dobivenu na velikoj svjetskoj izložbi vrijeme će pokazati.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
nedelja
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo