Zagrepčanka Karmen Š. prošloga je tjedna doživjela osobnu tragediju kakvu nitko ne bi htio doživjeti. Uz veliku bol, jer je izgubila svog 53-godišnjeg brata, doživjela je i šok, jer punih 10 sati nakon što ga je odvezla Hitna pomoć, nije znala da je preminuo. Miri R. pozlilo je u četvrtak rano ujutro, a obitelj je odmah pozvala Hitnu pomoć, znajući da je kronični bolesnik. No, nakon njihova odlaska tek počinje kalvarija.
"Sin je pitao kamo vode tatu, a djelatnica Hitne je rekla da budući da spadamo na Rebro po mjestu stanovanja, idu tamo. Kad sam rekla da ću se spremiti i doći, rekli su mi neka ne dolazim jer neću moći ući zbog epidemioloških mjera. Gospođa iz Hitne je na papir zapisala nećakov broj mobitela i rekla da, ako se ne javi za sat i pol ili dva, zovemo Hitnu za informacije. Nitko nas nije zvao pa smo oko 4 sata ujutro prvi put nazvali KBC Zagreb, ali nitko se nije javljao", ispričala je Karmen Š. za Jutarnji.
Igra pokvarenog telefona
Istaknula je da je svjesna kako je stanje u zdravstvu zbog koronavirusa otežano, ali je istaknula kako satima nikog nije mogla dobiti na telefon, da bi joj na kraju rekli kako nije na tom odjelu, već negdje drugdje. Dali bi joj drugi broj telefona, na koji se opet nitko nije javljao. Tek oko osam ujutro, uspjela je dobiti nekog na telefon. No, imala je osjećaj da je se žele riješiti, jer joj je rečeno da nazove kasnije kad se liječnici vrate s vizite.
"Onda opet muk s druge strane. Ne mogu nikoga dobiti. Oko 9 mi se opet netko javio i rekao da tamo nema nijednog Mire. Bila sam potpuno izbezumljena", ispričala je. U svoj nemoći, sjetila se da poznaje sestru jedne djelatnice KBC-a Zagreb, pa ju je zamolila za pomoć. No, provjeravajući sustav, Miro R. nigdje nije bio upisan. Karmen je ponovno zvala Hitnu, ali bez uspjeha.
"Nitko mi ništa nije znao reći. Jedna djelatnica me spojila s voditeljem smjene. Nakon što je dugo svirala muzika, kad se javio samo sam čula kako je poklopio slušalicu. Tlak mi je skočio na osamsto milijuna. Čude se da su ljudi ludi i agresivni. Ja sam željela tamo otići, ali, srećom, nisam. Ne znam što bih napravila", govori i dodaje da su joj ti sati oduzeli nekoliko godina života. Činilo se kao da je njen brat nestao na putu u bolnicu.
"Kad sam oko podneva opet nazvala Hitnu, dakle deset sati nakon što su mog brata odvezli živog iz stana, gospođa s druge strane mi je rekla da je, nažalost, umro još u vozilu i da je njegovo tijelo odmah odvezeno u Zavod za sudsku medicinu na Šalati. Nakon što mi je izrazila sućut samo sam spustila slušalicu u šoku", rekla je uzrujana Karmen.
Nitko se nije ni ispričao
Ne može shvatiti zašto ih djelatnica Hitne nije nazvala kako je obećala. Upitala se što bi bilo da nije "potegla vezu" i bi li uopće saznala da joj je brat preminuo. Istaknula je da ne bi javno podijelila svoju priču samo da joj se netko ispričao.
"Da mi je netko rekao: 'Gledajte, covid je, teško je', razumjela bih. Cijela moja obitelj uzela je u obzir tešku situaciju u kojoj su djelatnici u bolnicama. Ali, svi s kojima sam razgovarala bili su neljubazni. Nitko sa mnom nije razgovarao kao s čovjekom koji je zabrinut za nekoga svog. Ne želim da itko više prođe pakao koji smo mi prošli. Netko mi kaže: 'To je tako moralo biti'. Mislim da nije, moramo pričati o ovome", smatra Karmen.
Iz Nastavnog zavoda za hitnu medicinu Grada Zagreba pojasnili su da u slučaju smrti pacijenta u sanitetskom vozilu odmah obavještavaju MUP koji kontaktira obitelj pacijenta o smrtnom slučaju. No, iz MUP-a nisu kontaktirali Karmen Š., niti su komentirali ovaj slučaj.